verwijderen VO

  • Peerke

    Degene die het gezag uitoefent.

  • roos

    De persoondie het gezag uitoefentmoet dan onderwijskundig pedagogisch didaktisch

    aantoonbare vaardigheden bezittenzijn ter voorkoming van vooringenomen handelen van een lager opgeleid persoon waarbij ik vooringenomen handelen door een lager gekwalificeerd docent groter acht , waarbij ik vooringenomen handelen niet volledig uitsluit kort gezegd sommige docenten hebben nou eenmaal de PIK op je in

    Dus A.de kennis bezitten om vanuit de diverse onderwijskundige invalshoeken leerling te kunnen benaderen beoordelen c.q veroordelen aan te kunnen spreken vanuit eigen ervaringen kwalificaties studie om zich een dergelijk recht toe te kunnen bedelen omtrent het al dan wel of niet verwijderen van leerling.

    Goed verwijdering is dus uit den boze in huidig onderwijs land gezien de pedagogische didaktische vaardigheden van een dusdanig laag niveau zijn dat een docent huidige tijd in mijn visie dit recht niet mag en kan bezitten

    Zou het in deze setting mijn eigen kind betreffen in combinatie met het huidige uitermate slechte en ongezonde onderwijs situatie zou ik in reactie op hierbij gelijk mijn vraagtekens zetten

    middels advocatuur zou ik ouder/verzorger mede door bovenstaande docent zich

    rechtstelselmatig laten verantwoorden en het zgn vooringenomen handelen versus mijn kind aan de orde stellen

    Wie bepaald nou wat dan anno 2007?

    Bevoegd gezag is een kreet die geen verwantschap heeft met huidige tijd.

    Het bevoegd gezag is veelal een gezag met weinig tot geen onderwijskundige kwalificaties

  • Peerke

    "De persoondie het gezag uitoefentmoet dan onderwijskundig pedagogisch didaktisch

    aantoonbare vaardigheden bezitten"

    Ik heb nog nooit van de vaardigheid “graag uitgescholden worden” gehoord. Deze vaardigheden hebben betrekking op het overbrengen van de leerstof en het onderkennen van onzekerheid, faalangst, gebrek aan zelfstandigheid om daar de leerling mee te helpen. In een situatie, waarbinnen de leraar scheldpartijen te horen krijgt, is van dat gezonde leerklimaat geen sprake.

    Daarnaast heb je de meer academisch geschoolde leraar. Deze brengt vooral zijn vak over en mijns inziens moet onderwijs een verschuiving krijgen van pure pedagogiek aan het begin van de basisschool tot 95% kennisoverdracht in de bovenbouw HAVO/VWO. Ik zou mezelf enorm gestoord hebben, wanneer dit soort scheldfiguren bij me in de klas hadden gezeten. Bovendien is de betrokken leerling geen willoze marionet, maar heeft hij een eigen wil, die hem doet besluiten een scheldwoord te uiten.

    “Goed verwijdering is dus uit den boze in huidig onderwijs land gezien de pedagogische didaktische vaardigheden van een dusdanig laag niveau zijn dat een docent huidige tijd in mijn visie dit recht niet mag en kan bezitten”

    We hebben het hier over HAVO, niet over een zwakbegaafdenschool. Daar werken ze met wilsbekwame mensen met een zekere intelligentie. Die mensen leidt men op tot eerbiedwaardige burgers. Dat betekent, dat je je behoeften op een correcte manier uit. Docenten hebben daar de vaardigheden om jou die behoeften te leren uiten. Zo leren ze je bijvoorbeeld een klachtenbrief te schrijven aan een instelling of bedrijf.

    “Bevoegd gezag is een kreet die geen verwantschap heeft met huidige tijd.”

    Gezag is altijd nodig geweest en zal altijd nodig blijven. Een tijdsaanduiding is nooit een argument pro of contra. Als jouw bezoek morgen onbeleefd is, dan heb jij het recht ze eruit te zetten, 1956, 1983, 2007, 10020, 38 voor Christus, 1e kabinet-Beel, vierde Drees, prehistorie, pruikentijd, the year 2525, altijd is er gezag geweest; een maatschappij zonder gezag functioneert niet.

  • rebekka

    “We hebben het hier over HAVO, niet over een zwakbegaafdenschool. Daar werken ze met wilsbekwame mensen met een zekere intelligentie”

    hier komt het naar boven, hoe weinig je het snapt…

    Gedragsproblemen hoeven niet te maken te hebben met zwakbegaafdheid…

    Denk aan autisme… er zijn zat autisten die hoogbegaafd zijn… Het zijn kinderen die evt naar cluster 4 zouden moeten… Als je alles onderverdeeld in hokjes, dan heb je ook grensgevallen… voor cluster 4 te goed, en voor sommige leerkrachten van normaal onderwijs te moeilijk…

  • rebekka

    en als een kind dat door wat voor reden nou niet KAN!!!!

    ( dus wel zijn excuses aanbieden, maar niet zich voortaan gedragen, die kinderen bestaan)

  • rebekka

    “Hoe ver gaat jouw hulpvaardigheid”

    mijn hulpvaardigheid? ow die gaat ver, ik word regelmatig geslagen…. De vraag is… wat wil je dan met dergelijke kinderen. ( even los van dit kind)

    Er zijn kinderen die dus idd slaan, bijten, schelden, vloeken enz… zullen we die maar gaan vastbinden? neer knallen???

    Wat is jouw plan?

    Als je zo iemand weg stuurt kan het best dat hij in de volgende situatie het zelfde gedrag weer vertoont, en dan weer wegsturen? en dan?

    Kom maar op met de ideeeen….

    Ik heb namelijk zo'n kind thuis zitten!

  • rebekka

    “Ja, doei, maak van alles een ziekte. Alles is uiteindelijk verklaarbaar, maar op alles komt ook ee reactie. Een snotneus is te verklaren uit verkoudheid, maar moet iemand dan de hele dag hard zijn neus ophalen. Op school en op het werk zul je nu eenmaal moeten leren af en toe op je tanden te bijten. Een ziekte de schuld geven, vind ik wel heel goedkoop.”

    Als moeder van een autist ervaar ik dit als zeer dom, maar tevens ook zeer kwetsend…

    “Er zijn wel LOM-scholen, maar er is geen LOM-maatschappij. Een HAVO leidt op voor de maatschappij.”

    en hier zeg je ongemerkt iets heel slims… Ook kindern met leer of gedragsachterstand zijn een stukje van de maatschappij… Het is dus wijs om die dan ook daarbij te betrekken en niet een aparte, hoe jij het noemt, LOM-maatschappij te creeeren!

  • roos

    nou je was me even een slag voor met je reactie op de zgn lom scholen….

    In hoeverre een HAVO een bijdrag is voor de huidige maatschappij zet ik geen vraagtekens bij klopt het draagt bij aan de huidige maatschappij …?…Bijzonder slecht.

  • roos

    Gedragsproblemen hebben met opvoeding te maken ook een autistisch kind kan je opvoeden maar ook het HAVOOTJE kan je opvoeden.

    Maar goed aan wie is dan wederom te bepalen of het gedrag van je kind afhankelijk is van de opvoeding en gedragingen in de klas versus docent.

    Ik ben ook eikels van docenten tegengekomen tijdens mijn eigen schooljaren de ene krijst nog makkelijker als de ander dat er niks van je terecht komt en het gedrag van dergelijke vooringenomen docenten werden beantwoord met een reactie die ik in het ouderlijk huis gezien de opvoeding niet in mijn hoofd had laten opkomen…maar ja…er zijn nou eenmaal eikels van docenten..woord en weerwoord

    reactie en tegenreactie.

    Wie weet wat die eikel van een docent heeft gedaan…Wie weet wat voor tyfusopmerking die heeft gemaakt om daarmee misschien wel zijn beoogde pedagogische doelstelling te kunnen bereiken , gelet daarbij wel op huidige doelstelling pedagogische didaktische bekwaamheden anno 2007

  • Peerke

    Dan kan de school hem niet handhaven om de een of andere reden. Dan komt er niks van hem terecht. Hij wil toch een diploma!!!