petitie naar Tweede Kamer

  • Rebekka

    “en ja scholen zijn te machtig. Ik denk dat ik inderdaad ook maar een petitie daarover ga maken en eentje voor een toegevoegde advocaat voor minderjarigen in leerplichtzaken.”

    je hebt het er maar druk mee… Wat is je drijfveer dat je zo met petities bezig bent?

    In het verleden (1 of 2 jaar geleden) is een pvda kamerlid bezig geweest om gegevens bij elkaar te verzamelen over onderwijs. Het ging toen over het grote aantal thuis-zittende kinderen, omdat scholen geen onderwijs wilden bieden. De cijfers liegden er niet om. Ik heb toen meegewerkt aan haar project er kamervragen over te stellen.

    De kamer werd er niet warm of koud van… zucht…

    Ik wil ermee zeggen: ik denk dat het streven goed is, maar dat het ook een idiaal is, wat w.s. niet haalbaar blijkt te zijn. Wees je ervan bewust dat je tegen een muur opboxt.

  • Jos van der Sterre

    Veel ellende meegemaakt met mijn kindjes op scholen. Rechtszaken wegens vermoedlijk ongeoorloofd schoolverzuim terwijl mijn kind feitelijk door de directeur van de school naar huis getuurd was enzovoorts enzovoorts…

    De reden ? Dit is allemaal te slecht om er niets tegen te doen!

    Ik ben niet bang van de muur. Daar klimmmen we dan maar tegenop, al duurt het 20 jaar.

    Veranderen zal de wet (wpo, wvo, leerplichtwet 1969) in nederland uiteindelijk zeker. De wetgeving in nedreland zal zich steeds meer in de richting van het Europees vedrag inzake de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden (EVRM) (moeten) ontwikkelen. Daarin zijn de rechten van ouder en kinderen vastgelegd. Nederlandse wetten die strijdig zijn met dit EVRM kunnen na al geen toepassing meer vinden (als je de rechter er maar van overtuigd krijgt. Dit gebeurt met enige regelmaat. Zo is leerplichtwet artikel 8,2 ook al gesneuveld.

  • Pat

    Jammer dat je alleen maar met mensen wilt discusiëren die een beetje hetzelfde denken. Typisch politiek gedrag. Alleen dialoog aangaan met mensen die je kan overtuigen. De rest zo snel weren als je maar kan want die kunnen mogelijke aanhangers in de andere richting overtuigen, wat de zaak kan schaden.

    Net als jij verwacht dat ze je ´werk´nemen zoals het is, verwacht ik dat mijn mening genomen wordt zoals ze is en niet terloops als aanmatigend wordt afgedaan door een alternatieveling zoals jij bent.

    Quote : Dat jij denkt dat je het recht hebt om tegen mij te zeggen dat ik anders wil dan dat ik wil.

    Als ik je epistels lees, doe je gewoon niets anders dan anderen ervan proberen te overtuigen dat jouw visie de juiste is, ze moeten tenslotte een petitie ondertekenen. Dus uiteindelijk doe jij niets anders dan tegen anderen zeggen dat ze anders willen dan dat ze willen. Je doet dit overigens ook met mij want volgens jou denk ik ´rechtlijnig´.

    Quote: De vergelijking tussen mens en hond, oftewel tussen mens en ander zoogdier is misschien enigzins ruw, maar zeker niet ongepast.

    Ik stel voor dat je dan snel 40.000 hondjes of andere dieren zoekt die gaan zitten en liggen wanneer jij hen daartoe beveelt. Ik ben benieuwd of je dat lukt terwijl ik anderszijds denk dat 40.000 handtekeningen een druppel op een hete plaat is als je het totale aantal betrokken mensen in beschouwing neemt.

    Pat, de ouder van een hoogbegaafd kind dat discipline, straf en dwang heel hard nodig heeft als hij niet wilt onderpresteren…

  • Jos van der Sterre

    quote

    Als ik je epistels lees, doe je gewoon niets anders dan anderen ervan proberen te overtuigen dat jouw visie de juiste is, ze moeten tenslotte een petitie ondertekenen. Dus uiteindelijk doe jij niets anders dan tegen anderen zeggen dat ze anders willen dan dat ze willen.

    Als ik mensen probeer te overtuigen houdt dat in dat ik hun staande overtuiging erken. Daarmee zeg ik hen dus niet dat ze de petitie willen ondertekenen terwijl ze dat niet willen. Ik zou dat ook niet willen. Het is immers aanmatigend iemand te vertellen dat hij iets anders wil dan hij wil.

    Hoe komt dat nou dat slechts 1 op 3 hooogbegaafden (meestal uit gegoede stand) er wel komt; dat 1 op de 3 er slechts kan komen met intensieve (psycho-)hulp en de rest op VWO begint en zonder diploma eindigt?

    Jos, ouder van 4 hoogbegaafde zoons die zich niet hoeven te laten dwingen door scholen, die niet gedwongen worden naar school te gaan en vrijwillig zich inspannen om hun diploma te halen

  • Peerke

    Het onderwijs moet gewoon doen, wat het zelf het beste achten en alle richtlijnen vanuit Den Haag, behalve de meest basale zoals “een VWO telt 6 leerjaren”, naar de prullenbak verwijzen. Als alle scholen dat doen, dan beseffen ze eindelijk, dat ze op moeten houden.

  • Jos van der Sterre

    ja goed, maar weinig realistisch vrees ik. Ik verwacht niet van nscholen dat ze dat zullen overwegen zelfs. Uiteraard zijn eruitzonderingen hierop, maar die staan zeer zwaar onder druk. Bovendien gaat justitie de ouders vervolgen als die hun kinderen op een school hebben die niet voldoet aan de eisen van de wet….. helaaas

  • Pat

    Hoog tijd voor je Jos om naar Den Haag te verhuizen en in de politiek te gaan. Demagoog ben je al, nu nog een plaatsje tussen de rest van die weledele heren te pakken krijgen. Dan wordt je gel*l officieel.

    Jammer dat je geen antwoord durft te geven op de rest van mijn reactie, die over JOUW mening gaat. Maar wel even inspelen op een terloops meegegeven informatie, die overigens zijn doel niet gemist heeft, want ik wou mijn stelling ermee onderbouwen dat mijn tekst jouw hoofdpunt in je reactie zou worden.

    Je praat en praat en praat en zaagt er maar op los en je probeert iedere reactie om te buigen naar jouw mening, gebruik makend van de informatie in andermans reactie, maar je eigen standpunt eens gaan onderbouwen met iets meer dan te refereren naar één of andere professor die zich als goeroe wil opwerpen, dat zit er niet in.

    Demagogie is een kunst, redelijkheid dan weer een andere. Aan die laatste heb je nog veel werk maar ook daar pas je bij de groep van minderheden die kost wat kost hun gelijk willen bewijzen, vergetend dat ze tot een minderheid behoren en zo de meerderheid probeert schaakmat te zetten. En als ze hun gelijk dan niet halen schreeuwen ze dat ze gediscrimineerd worden.

    Pat, een ouder die moeilijk kan geloven dat jij 4 zoons hebt die tot die 1% van de bevolkingsgroep behoren.

  • Jos van der Sterre

    verbeter de wereld en begin bij jezelf Pat, met andere woorden: lees deze draad na en reageer eerst maar op alle argumenten die ik heb aangedragen en waar jij in eerste instantie niet op gereageerd hebt. Daarin ligt mijn motief in eerste instantie om de discussie met jou te beeindigen. Toen je je ook nog zo aanmatigend begon op te stellen was het besluit zo genomen.

    Wat jij wilt geloven is jouw verantwoordelijkheid. Dat je geen vertrouwen in mensen hebt was mij al behoorlijk duidelijk geworden uit je hetgeen je allemaal schrijft. Vandaar dat ik sprak over “verschillend mensbeeld”

    maar wat mij betret is deze discussie met jou zinloos. Zullen we er maar mee ophouden?

  • Pat

    Zoals ik al aangaf Jos, ga je de discussie niet graag aan met mensen die op een andere golflengte zitten. Die zijn voor jou toch niet interessant.

    Wat betreft jouw argumenten, ik ben niet van plan in te gaan op de argumenten die je aanbrengt als antwoord op andermans reactie. In eeste instantie omdat ik me niet wil moeien met een discussie tussen jou en andere personen, in tweede instantie omdat ik dan dubbelzijdig ga moeten reageren omdat ik misschien een iets andere visie heb dan die persoon. Mijn reactie zou dan noch naar jou, noch naar die andere persoon juist zijn of op zijn minst heel ingewikkeld te verwoorden zijn. Daarom beperk ik mij tot de reacties die jij geeft op mijn berichten.

    Maar het feit dat je al voor de tweede keer in korte tijd een eind wil maken aan de discussie, die er eigenlijk geen is, daar je niet antwoord op mijn argumenten, geeft aan dat je op geen enkele manier je stellingen kan onderbouwen en dat je maar wat op het forum gooit.

    Is dit niet zo, daag ik je uit om net als ik met jouw reacties doe punt per punt van mijn reacties te weerleggen met zinvolle uitspraken.

    Als laatste, ik denk dat je je eerste bericht als veel aanmatigender kan beschouwen als eender welke reactie van eender wie op dit forum dan ook.

    Groetjes Pat

  • Rebekka

    volgensmij zijn jullie een discussie aan het voeren over waarom jullie geen duscussie willen voeren..

    Heel byzonder.