Dat is idd wat ik bedoel. Ik denk namelijk dat iedereen zoveel mogenlijk uit zijn leven moet proberen te halen En dat is niet bedoeld ten behoeven van de samenleving maar ten behoeve van jezelf. Voor een ieder is dat verschillend wat dat precies inhoud.
Juist. En elk kind, is mijn stelling, zoekt er naar om het beste uit zichzelf te halen voor zichzelf. In een beetje normale omgeving zal het kind ook sociaal geaccepteerd willen zijn en dus rekening met de omgeving houden. Als in die omstandigheden het kind de ruimte wordt geboden zich te ontwikkelen zal het zich ontwikkelen. De ene begint te rekenen als hij 3 is en de andere als hij 8 is. Dat hoeft geen probleem te zijn. Zolang een kind laat zien zich verder te ontwikkelen is feitelijk alleen aanmoedeging nodig en bevestiging. Het toepassen van een systeem dat aanvoelt als dwang en straf zal de positieve leerhouding verpesten, zeker als er ook nog vaak willekeurig gestraft wordt.
en ja scholen zijn te machtig. Ik denk dat ik inderdaad ook maar een petitie daarover ga maken en eentje voor een toegevoegde advocaat voor minderjarigen in leerplichtzaken.