petitie naar Tweede Kamer

  • Jos van der Sterre

    quote

    Dat is idd wat ik bedoel. Ik denk namelijk dat iedereen zoveel mogenlijk uit zijn leven moet proberen te halen En dat is niet bedoeld ten behoeven van de samenleving maar ten behoeve van jezelf. Voor een ieder is dat verschillend wat dat precies inhoud.

    Juist. En elk kind, is mijn stelling, zoekt er naar om het beste uit zichzelf te halen voor zichzelf. In een beetje normale omgeving zal het kind ook sociaal geaccepteerd willen zijn en dus rekening met de omgeving houden. Als in die omstandigheden het kind de ruimte wordt geboden zich te ontwikkelen zal het zich ontwikkelen. De ene begint te rekenen als hij 3 is en de andere als hij 8 is. Dat hoeft geen probleem te zijn. Zolang een kind laat zien zich verder te ontwikkelen is feitelijk alleen aanmoedeging nodig en bevestiging. Het toepassen van een systeem dat aanvoelt als dwang en straf zal de positieve leerhouding verpesten, zeker als er ook nog vaak willekeurig gestraft wordt.

    en ja scholen zijn te machtig. Ik denk dat ik inderdaad ook maar een petitie daarover ga maken en eentje voor een toegevoegde advocaat voor minderjarigen in leerplichtzaken.

  • Jos van der Sterre

    autist of denker …. tis maar hoe je er tegen aan wilt kijken?

    quote

    Ik blijf er dan ook bij: niet het straffen en dwingen afschaffen, maar voor individueel onderwijs gaan.

    individueel onderwijs waarbij straf en dwang niet gebruikt worden om het leren te stimuleren, maar eerder als het sociale gedrag te wensen over laat.

    later

  • Lenny

    En maar vragen en aandringen. Typisch geval van iemand die te weinig aandacht krijgt.

  • Lenny

    Je hoeft me de regels van dit belachelijk spel niet voor te schrijven, juf. En ik bepaal zelf wel welke keuzes ik maak. Daar heb ik jou beslist niet voor nodig.

  • Peerke

    Gewoon niet meer doen wat ze zeggen in Den Haag.

  • Jos van der Sterre

    Hoe bedoel je dat, in relatie tot dit onderwerp?

  • g

    “zucht”……..

  • g

    autisme is een handicap… een “denker”niet… er is echt een wezenlijk verschil…. Een autist heeft een totaal andere denk-manier.

    :D

  • Rebekka

    ………Wat een houding meet je jezelf aan zeg……. het siert je niet, maargoed, nu genoeg hierover…

  • Jos van der Sterre

    Dank je voor deze info, ik was er mee bekend.