Ik denk dat er achter het verhaal van Hans nog een ander verhaal schuil gaat.
Ik loop nu het risico dat ik weer iedereen over mij heen krijg maar dat neem ik voor lief.
Hans, huisman met een parttime baan waarschijnlijk een Mavo of MBO opleiding krijgt met school te maken door zijn (kleine) kinderen.
Hij helpt misschien wel eens op de school van z'n kinderen en vind dit leuk.
Het baantje bij de belastingdienst betaalt ook niet zo veel en is ook eigenlijk niet echt uitdagend.
Tijdens schoolvakanties is het best lastig dat en hij en zijn vrouw beiden werken een van beide moet ook vakantie nemen als de kinderen thuis zijn.
Dan komt Hans op het idee dat hij wel in het onderwijs zou willen werken, handig gelijk met de kinderen thuis en ideaal voor de vakanties.
Hans wint informatie in en doet toelatingsexamen ( 28 of ouder) hoeft zelfs niet eens de opleiding te betalen, doet de IB-groep wegens het tekort.
Hoera Hans slaagt voor het toelatingsexamen ( doet iedereen die de lagere school heeft afgemaakt) en gaat de 4 jarige avondopleiding doen.
Dan gaat hij werken in het onderwijs, waar Hans geen rekening mee heeft gehouden is dat al die vakantiedagen wel over de andere werkdagen verdeelt horen te worden, hier had Hans niet op gerekend.
Zoals Marto al aangaf 1659 uur per jaar, reken maar uit hoeveel uur je dan moet maken over de andere werkdagen die overblijven, als je het netjes doet moet je elke schooldag tot 18,30 doorwerken, dat is zwaar.
Er is geen leerkracht te vinden die dit doet, zo zijn er ook maar weinig die elke woensdagmiddag netjes op school doorwerken.
Wat mij betreft hoeft dat ook niet maar z..k dan ook niet zo dat het zo zwaar is en als er zaken zijn waar je het niet mee eens bent doe er dan wat aan, dat onderwijs zit zo in de shit dat het alleen nog maar beter kan worden.
Nou, kom maar op met jullie commentaar!