Wat een baan

  • Zwannie

    Niet kunnen lezen, generaliseren, oordelen, moraliseren en projecteren: wil de echte z………….rd nu opstaan?

  • jk

    De pot verwijt de ketel.

    U bent een schande voor uw beroepsgroep, zoveel haat en woede blijkt er uit uw schrijven en dat moet dan kinderen lesgeven.

    Het zal wel aan het niveau van uw intellect liggen want je kan het elke keer weer lezen het niveau van de basisschool leerkracht ontstijgt het niveau van een groep 8 leerling niet, sterker nog aan de goede kunnen ze niet tippen, best sneu eigenlijk.

    U bent waarschijnlijk nog niet uitgeraasd, gaat u rustig door, hier kan het niet veel kwaad beter hier dan voor de klas, mij deert het niet.

  • Lisanne

    hoi JJ

    ik heb dit hele topic eens gevolgd,,,tsjonge wat zijn sommige kort door de bocht….ik wil er verder niet op ingaan,..wel dat een dagje leerkracht zijn ontzettend veel meer energie kost dan een dagje in het bedrijfsleven,en laten we het over het aantal werkuren maar niet hebben…ik kan me ontzettend goed in je inleven…ook ik heb tijdelijk in het onderwijs gewerkt en ben er van terug gekomen……….

  • Janneke

    Ik geef al 19 jaar succesvol les op een stedelijk gymnasium en lach me altijd dood zodra zich mensen aandienen die naar een klankbord zoeken voor hun onbeperkte dwaasheden. U heeft bewezen in die categorie thuis te horen. U debiteert de ene na de andere platitude, in de veronderstelling levend dat dergelijke breedvoerige lullificaties uitermate interessant zijn. Ze hebben iets van die pet der politie, die ons allemaal schijnt te passen. Raast u dus gerust door, wellicht ontmoet u hier enige geestverwanten. Ondertussen blijf ik graag een ‘schande’ voor mijn beroepsgroep. Levend in de wetenschap voeding te hebben gegeven aan uw stompzinnige redeneertrant, wens ik u nog veel tegengas toe.

  • jk

    Ik geef al 19 jaar succesvol les op een stedelijk gymnasium

    # Bedriegers en oplichters vinden zichzelf ook succesvol, ik zou de mening van uw leerlingen wel eens willen horen.

    en lach me altijd dood zodra zich mensen aandienen die naar een klankbord zoeken voor hun onbeperkte dwaasheden.

    # Kennelijk heeft u behoefte om als klankboord te dienen, wil er niemand anders naar u luisteren, sneu!

    U heeft bewezen in die categorie thuis te horen.

    # ik kan hier vanalles neer zetten waar u in thuis hoort maar daar ben ik te beschaafd voor!

    U debiteert de ene na de andere platitude, in de veronderstelling levend dat dergelijke breedvoerige lullificaties uitermate interessant zijn.

    # ze zijn zo interessant dat u ze keer op keer weer leest en van stompzinnig commentaar voorziet.

    Ze hebben iets van die pet der politie, die ons allemaal schijnt te passen. Raast u dus gerust door, wellicht ontmoet u hier enige geestverwanten.

    # ik denk dat ik er al een getroffen heb.

    Ondertussen blijf ik graag een ‘schande’ voor mijn beroepsgroep. Levend in de wetenschap voeding te hebben gegeven aan uw stompzinnige redeneertrant, wens ik u nog veel tegengas toe.

    # dat tegengas, zoals u het noemt daar voorziet u mij ruimschoots van, wie is hier ook weer stompzinnig?

    Ik hou het voor gezien, ben uw ongevraagde commentaar een beetje zat en waarschijnlijk weet u het niet maar beledigen op een prikbord is verboden en ik ga daar niet verder aan meedoen.

    Ik heb mij helaas al te veel naar uw niveau laten verlagen.

  • Janneke

    Het is me wederom gelukt u weer een nieuwe, stompzinnige reactie te ontfutselen. Ik lach mij een kriek.

  • Chris

    In plaats van moedeloos te worden zou je er misschien eens bij stil kunnen staan dat er in het onderwijs wel degelijk iets behoorlijk mis gaat.

    Ik werk zelf al mijn hele arbeidsleven in het bedrijfsleven en kan zeggen dat het best druk is.

    Mijn vriendin heeft ecbter een fulltime baan in het onderwijs (voortgezet / bovenbouw) en ik kan je vertellen dat ik in mijn omgeving in het bedrijfsleven nog niemand ben tegen gekomen die zo veel werkt als haar met haar salaris. Iemand die in het bedrijfsleven zoveel uren per week maakt als haar ontvangt daarvoor een vele malen hoger salaris dan dat zij ontvangt. En je zult haar niet horen klagen hoor, ziek is ze nooit en haar inzet is 500% maar ik zou haast willen dat ze wel eens een keer op de barricade ging want dit gaat volledig de verkeerde kant op. En ik wordt zo onzettend moe van mensen die met argumenten komen als: je hebt om de 7-8-9 weken vakantie en 6 weken zomervakantie. Je mag 1 keer raden wat mijn vriendin doet tijdens de vele vakanties die ze heeft: werken! En misschien is het ook wel goed om te weten dat een fulltime docent per jaar net zoveel uren moet maken als iemand in het bedrijfsleven met een fulltime baan maar dat deze uren gewoon gepropt worden over minder weken. Daarom hebben ze langere periodes achter elkaar vakantie. En dat is weer bedoeld zodat de kinderen lekker lange vakanties hebben.

    En de drive om hogerop te komen (met andere woorden, een eerste graads opleiding gaan halen zodat je in de bovenbouw mag les geven) wordt ook niet echt meer gestimuleerd. Je gaat namelijk dan niet per defenitie meer verdienen. Niet dat alleen geld de stimulans zou moeten zijn maar salaris is nu eenmaal wel een belangrijk onderdeel van je arbeidsvoorwaarden.

    Hoe het met onderwijzers op de lagere school zit weet ik niet maar dit wilde ik wel even kwijt als iemand die niet in het onderwijs werkt.

    Groet,

    Chris

  • Janneke

    Hartelijk dank voor deze toelichting.

  • Pat

    Ook ik heb deze topic volledig gelezen. En ik wil toch heel even reageren.

    Beste jk, ik denk echt dat je een gefrustreerd mannetje bent, dat op deze manier een hele groep mensen probeert af te kraken.

    Beste JJ, ik begrijp dat je je ei kwijt wou, iedereen heeft dat al eens nodig. Jammer dat je beslissing bij sommigen in slechte aarde viel. Als ik mijn schooltijd vergelijk met de schooltijd van de jeugd van nu, dan kan je er inderdaad niet omheen dat er veel veranderd is, het respect van de jeugd maar ook van de ouders voor de leerkracht is ver te zoeken. Anderszijds is er soms minder respect voor de wensen van de schoolgangers, maar als ik zie dat je als leerkracht in een klas van 25 kinderen te maken krijgt met 75 mensen (ervan uitgaande dat ieder kind 2 ouders heeft) die allemaal zichzelf willen profileren, ingegeven door een ongenoegen dat gekweekt wordt op de werkvloer en in het verkeer, dan begrijp ik dat je als leerkracht, vechtende tegen een overmacht, er de brui aan geeft.

    Beste Janneke, ik hoop dat jij het nog lang volhoudt, ik ken je niet maar denk dat jij onderwijzeres in hart en nieren bent, en die zijn er niet meer zo veel.

    Beste Lisanne, ik ben het er niet mee eens dat een dagje leerkracht meer energie vergt als een dagje in het bedrijfsleven(althans niet als je het veralgemeent), want als bedrijfsleider heb ik jarenlang 16 uren per dag gewerkt en trouw tot 55% belastingen betaald op mijn inkomen. Let op, ik minimaliseer het leerkracht zijn zeker niet, want ik heb volle respect voor de leerkrachten die hun werk ter harte nemen. Er zijn er ook die dit niet doen, maar dat heb je in het bedrijfsleven ook.

    Pat

  • Janneke

    Hartelijk dank voor het compliment.