Wat een baan

  • jk

    Reacties zijn natuurlijk van harte welkom.

    Dit schreef je zelf dus hier komt er nog een, een allerlaatste!

    Ten eerste: jij hoeft je voor niemand te verantwoorden, misschien hooguit voor je gezin en jezelf, verder niet.

    Nu dit: je zegt dat je het heel leuk hebt gehad, het is dus niet allemaal negatief.

    Je hebt je vier jaar uit de naad gewerkt om je PABO diploma te halen om iets te gaan doen dat je leuk vond en vind.

    Je stopt nu omdat je de combinatie van leraar en vader/huisman te zwaar vindt,

    heb er wel eens over nagedacht om je werk als huisman gedeeltelijk uit te besteden? Neem een poetsvrouw/mens.

    Je bent nu leraar, ik ga er van uit dat je een goede bent, het is doodzonde dat je daarmee stopt.

    Goede leerkrachten zijn volgens mij heel belangrijke mensen in de maatschappij, zij leiden de generatie op die straks voor ons het geld moeten gaan verdienen.

    Die baan bij de belastingdienst kan door veel meer mensen gedaan worden, goede leerkrachten zijn zeldzaam tegenwoordig.

    Je bent nu schat ik zo tegen de 50 je kan nog tenminste 10 jaar doen wat je leuk vind, als je nu zegt ik stop er mee dan is het over.

    Over 5 jaar als je kinderen je niet meer nodig hebben dan is er voor jou ook geen kans meer, wil je echt nog 15 jaar bij de belasting gaan werken?

    Tot slot, volg je hart, nu je de kans nog hebt.

  • jk

    Sorry, ik kan het niet laten.

    Bespreek het met je vrouw laat haar wat uren inleveren, jij hebt er toch ook recht op te doen wat je leuk vind?

    Je zegt zelf dat je dit al wil doen vanaf de middelbare school, je hebt nu je PABO diploma laat deze kans je niet afnemen nu je hem hebt. Ieder mens mag toch doen wat hij leuk vindt, waarom zou jij jou kans laten schieten?

  • jk

    De IB groep neemt dit voor haar rekening, nu zou het zomaar kunnen dat jullie inkomen te hoog is/was hiervoor, dit kan ik zo niet bekijken ik ken jullie inkomen niet.

  • melissa

    Heb je zelf al iets bedacht om verbetering op gang te brengen?

    Alleen klagen over en tegen klagende leerkrachten lost ook niets op.

    Er zijn veel leerkrachten die volgens mij de energie niet meer hebben iets te veranderen omdat ze al hun energie gestopt hebben in klagende (en vaak veeleisende) ouders en regels van wispelturige politici ( buiten hun normale dagtaak, die de meesten toch gelukkig nog als prettig ervaren.)

  • Erik

    Tja,

    Om met mensen om te gaan moet je gekwalificeerd zijn tot mens.

    Belastingnullen rekenen en dik betaald krijgen of iets over hebben voor je medemens, de maarschappij, daar ligt het verschil.

    Of je nou kinderen hebt of niet.

    U kan blijkbaar beter vanachter uw buro mensen de schulden in jagen door gewoon te stelen van iedereen. “Daar staat de belastingdienst bekend om in nederland”

    En denken “Het is toch mijn baan, ik krijg goed betaald”

    Nee, U had beter tussen de mensen “kinderen” kunnen blijven, dan had U meer geleerd.

    Erik

    http://home.zonnet.nl/elza2003/What.wma

  • jk

    Ja, Melissa dat heb ik. Toen er problemen waren met de school van mijn kinderen heb ik brieven geschreven o.a. naar de toenmalige minister van onderwijs.

    Dit hielp, zij kregen opdracht het probleem aan te pakken, helaas liep dit stuk op een leerkracht die niet mee wilde werken omdat zij een andere mening had.

    Omdat dit soort zaken altijd heel langzaam gaan heeft het de tijd van de basisschool geduurd en niet het resultaat opgebracht. Alleen omdat er zo'n @#$%^&* leerkracht was die over de rug van een kind gelijk wilde halen. Daarom vind ik ook dat iemand die met hart en ziel leerkracht is zijn droom niet op moet geven.

  • Janneke

    Dat moet toch een hele opluchting voor u zijn, na al uw proleterige gelijkhebberigheid.

  • Janneke

    En hier komt de aap eindelijk uit de mouw. We hebben hier van doen met iemand die generaliseert, die heeft geleerd om zijn frustraties af te wentelen op een hele beroepsgroep. Iemand die de nul van zijn eigen ‘intelligentie’ niet kent, kortom, en zijn behoefte aan ‘intellectuele’ bevrediging op een forum zoals het onderhavige zoekt. Een meelijwekkend geval, derhalve.

  • Janneke

    Wat een jaloersmakende wijsheden. Waarom stelt u zich niet beschikbaar als lijsttrekker van de LPF?

  • Janneke

    Onvoorstelbaar! En het geraaskal gaat maar door.