wiskundeniveau

  • Karel de Gucht

    Daar zitten toch de toekomstige afdelingshoofden en bedrijfstoppers?

  • Karel de Gucht

    Vroeger moest je op een exacte opleiding van de docent eens links en rechts van je kijken. Vervolgens zei hij: “Een van jullie drieën zit er straks niet meer.”

  • Jan

    Aan erudiete docenten is ook geen enkele behoefte meer; de salarissen spreken immers voor zich. Welke erudiete docent zal daar nog op reageren?

  • Karel de Gucht

    Natuurlijk wel; de jeugd moet uitgedaagd worden om zoveel mogelijk kennis te vergaren om een goede baan te krijgen en ook als burger goed onderlegd zijn om een beetje mee te draaien. Wat zou je anders op school moeten doen? Van een LOI verwacht je toch ook, dat er kennis aan je wordt overgedragen.

    “de salarissen spreken immers voor zich.”

    In het bedrijfsleven is men daar gauw mee klaar: “Als jij meent zo goed te zijn, dat je ergens anders meer krijgt, jongen, ga dan!” Het feit dat je niet gaat, laat zien, dat je het salaris krijgt, dat je verdient. En daarbij: zo slecht verdienen docenten niet. In het bedrijfsleven zou je een gewone medewerker zijn met een salaris tegen modaal aan. Dat zul je nu ook hebben.

  • Zwannie

    Daarmee ben ik het helemaal eens.

  • Karel de Gucht

    Anders moet je een andere werkgever zoeken, toch?

  • Zwannie

    Dat is het probleem. Mensen uit het onderwijs komen niet gemakkelijk aan de bak in het bedrijfsleven. Andersom gaat gemakkelijker, denk ik.

  • jk

    In het bedrijfsleven, beste Jan, kan je het niet maken je hielen te lichten voor je werktijd officieel voorbij is.

    Daar moet je ook eens aan denken als je weer eens ontevreden bent over je salaris en laten we de vele vakanties vooral ook niet vergeten.

    Ik zeg niet dat jullie het makkelijk hebben met al die pubers maar dat ge…..k over dat salaris altijd, bah.

  • Jan

    Jammer dat u zo primair reageert. Wel eens geprobeerd om het onderwijs te verlaten? Ik al diverse malen, maar zodra je de 35-40 jaar bent gepasseerd, begint men in het bedrijfsleven te lachen. Overigens probeerde ik met mijn eerdere reactie slechts te zeggen, dat het onderwijssalaris voor die ‘erudiete docenten’ waarover u het heeft, geen enkele aantrekkingskracht heeft. Uit uw reactie blijkt voorts, dat u geen enkel idee heeft wat een docent zoal verdient en hoe enorm hij de afgelopen 20 jaar gekort is. Wel eens van voorhossers en nahossers gehoord? Vast niet.

  • Karel de Gucht

    Nou, dat valt wel mee, er zijn organisaties genoeg, die ook oudere mensen aannemen en 35 is natuurlijk absoluut niet oud. Je moet uiteraard laten zien, dat je niet stilgezeten hebt, zelf opleiding gevolgd hebt e.d. Maar bedrijven zoeken ook opleiders, er bestaan particuliere scholen, dat zijn ook bedrijven. Kom ik toch terug op mijn standpunt, dat iemand, die niet aan de bak komt buiten zijn school zijn salaris waard is.

    Wat verdient een docent dan volgens jou en met welke functie in het bedrijflseven is hij vergelijkbaar?