voorschoolse opvang

  • rebekka

    ken zat situaties waar de school hun probleem afschuift op de maatschappij, dus ik heb geen medelijden…

    Ik vind dat je moet kijken wat de beste oplossing is, en als er echt iets voor opvang MOET komen, dan is het voor de kinderen het rustigst, denk ik, om dit op school te laten zijn. Peerke, het is het beste om te kijken wat voor de kinderen het beste is, daarna onderzoeken of dit mogenlijk is en hoe dit vorm gegeven moet worden..

  • rebekka

    mee eens hoor… daarom kun je nooit een ouder aanspreken omdat ze een werkende moeder (of vader) is. Maar als je goed om je heen kijkt, zul je zien dat vooral in de duurdere wijken 2-verdieners wonen. Dat zijn wel de mensen waarbij ik zoiets heb: ga goedkoper wonen en zorg voor je kinderen… (nogmaals uitzonderingen daargelaten!!!)

  • Peerke

    Nee, het probleem veel breder zien. De hypotheekverstrekker vraagt rente en alle rente komt terecht bij de rijkste tien procent. Ook voorschoolse opvang zal straks niet genoeg zijn. Dan heb je weekendopvang nodig, omdat de man een weekendbaantje moet nemen.

  • Peerke

    Allemaal massaal niet op vakantie gaan, niet uit eten om de overheid op de knieén te dwingen voor reéle salarissen en betaalbare huizen. Een veel dieper invretende kopersstaking als die na 2002.

  • Rein

    In onze gemeente en omstreken kost het simpelste huis al 225.000 euro (en dan heb je een simpele tussenwoning uit de jaren 60), in de meeste gevallen kosten koper bij.

    Overigens bezoekt m'n dochter 2 x per week de naschoolse opvang, en zij vind dit zo leuk dat ze er niet eens af zou willen.

    Dus of het slecht is voor je kind ik weet het niet hoor

    rebekka schreef:

    >

    > ja ik heb dat…

    > Ik ken ook een hoop mensen die een heel groot huis willen

    > (dus hoge eisen stellen: ipv een gewone eensgezinswoning een

    > hoekwoning met garage) en daardoor dat beiden ouders moeten

    > blijven werken..

    > Vaak gebeurd het dat beide ouders moeten werken omdat het

    > echt niet anders kan, maar ook heel vaak is het zo dat ouders

    > ervoor kiezen om luxer te leven. Dit gaat dan in mijn ogen

    > ten koste van de kinderen. Ook kun je proberen werk te zoeken

    > waar je later kan beginnen, zodat je iig je eigen kind naar

    > school kan brengen!

    >

    > En ja ik vind ook dat dit niet goed is voor de ontwikkeling

    > van kinderen….

  • roos

    nee klopt voor de oorlogs product

    wat kindertjes anno 2007 mag oplappen met jeugdtrauma

  • roos

    nou dan gaan we toch budgeteren bij het nibud

    we leven behoorlik boven stand volgens het nibud

    beginnen we met het wagenpark….

  • roos

    er is toch ook al de vakantie opvang voor de oververmoeide ouder die zonder kinderen wegwillen…?

  • roos

    tja en laten we nu nog eens kijken wat er aan de strijkstok blijft hangen bij de gemiddelde werkende moeder..?

    als we dat nu eens lekker in een hokje gaan douwen…

    de werkende moeder met een hoge opleiding…

    de laag opgeleide moeder met een aanzienlijk lager inkomen..

    wat gaat er naar de opvang..en wat blijft erover

    met alle respect voor alle werkende moeders van welke opleiding dan ook maar veelal lager inkomen als het mannelijk geslacht…ook dat nog..

    We kunnen de kindertjes ook altijd nog aan boom knopen…samen met de hond en het hangbuikzwijntje(ook erg hot)…

  • Caro

    De kinderen zijn het meest gebaad met een “normale” thuissituatie. Papa,mama, of tegenwoordig; twee van hetzelfde soort, waarvan er één thuis is voor de kids.

    Super ouderwets en degelijk maar wél het beste als je aan kinderen begint.

    Je kunt en mag niet van anderen verwachten dat zij op jou kinderen letten. Wil je dat tóch, zul je daarvoor moeten betalen. Heel logisch, voor niks gaat de zon op.

    Ik ken situaties van de basisschool van mijn kinderen, zo schrijnend.

    Op schoolreisje? Kids worden gedropt, geen papa of mama om uit te zwaaien want die moeten werken.

    Meisje uit groep 4 met haar broertje uit groep twee dwalend over het schoolplein want wat voor dag was het ook alweer vandaag? En moesten ze dan naar de oppas of naar de naschoolseopvang? Sorry maar mijn broek zakt daarvan af!

    Caro