school en schoolbestuur betrouwbaar

  • jk

    Ik heb je link gevolgd en het zwartboek gelezen.

    Na alle negatieve verhalen in de media had ik toch al niet veel op met jeugdzorg maar nu na het lezen van het zwartboek staat voor mij een ding vast: probeer uit de klauwen van jeugdzorg te blijven. (gelukkig heb ik op dit gebied geen problemen met mijn kinderen)

    Met het zoeken naar andere oplossingen dacht ik meer in de richting van zelf een orthopedagoog of psycholoog/psychiater zoeken en de regie zelf in handen houden, die mogelijkheid moet er toch ook zijn?

    Je bent bij problemen toch niet alleen aangewezen op bureau jeugdzorg?

    Wat onderwijs betreft begrijp ik wat je bedoelt, maar met alleen onderwijs van ziezon wordt er niet aan het probleem van het meisje gewerkt.

    Als het gedragsprobleem aangepakt wordt dan lijkt mij dat het onderwijs vanzelf wel weer de goede kant op gaat.

    Ik zou Rein ook aanraden het zwartboek te lezen om niet in dezelfde val te lopen.

    Bedankt voor je reactie, uitleg en link, ik ben weer wat wijzer geworden.

  • Chris

    Stelling B is al gevallen ? Oh daar weet ik niets van. Volgens mij kun je gewoon met de auto of trein in heel Nederland komen en er is voor elk kind wel een school. Dan ga je maar om 5 uur je bed uit om je kind weg te brengen.

    PS als er geen kinderen zouden zijn is er geen goed onderwijs meer. heb je daar ook wel aangedacht.

    Over stelling A

    Heb je de teksten op de site van die school wel gelezen. Je kunt me echt niet vertellen dat die school niet weet wat ze doen.

    Het onderzoek waar je het over hebt gaat volgens mij over docenten die niet weten wat de visie van de school is. Dat is wat anders dan de school die het niet weet. Volgens mij weten een boel docenten niet genoeg over hun eigen school maar veel docenten juist wel. In een situatie waar alles goed gaat is het niet nodig dat het omschreven staat. In een situatie dat het mis gaat staat het omschreven en weet de leiding van de school waar het omgaat. Daar ga je als ouder ook heen als het mis gaat (neem aan dat niemand over problemen tussen zijn kind en een docent gaat praten met de schoolschoonmakers) Dan kan de Sl ingrijpen. Als je dan als ouder niets weet van de school waar je kind opzit dan voel je je al snel in het hemd gezet maar dat komt niet door een slechte behandeling van de school maar door het ontbreken van kennis over de school bij de ouder zelf.

    Het is juist schokkend dat jij en je vriendje die het onderzoek heeft gedaan opschrijven dat scholen het niet (meer) weten en ik binnen 2 minuten een school vkan vinden die duidelijk is over wat ze doen. Ik denk dat je het van die kant moet bekijken. Het is niet de eerste school die ik tegenkom dus dan is die wel goed. Nee de eerste goede die ik tegenkom is de eerste bij een zoek actie op google.

    Ik kan me niet voorstellen dat er in Nederland meer dan twee directeuren rondlopen die niet een helder en duidelijk verhaal kunnen vertellen over hun eigen school, over hun visie over normen en waarden binnen de school en ga maar door. En mocht je als ouder een van die twee tegenkomen dan stuur je je kind daar toch niet heen. Is je eigen verantwoordelijkheid.

    Ps het gaat goed met me. Lief dat je het vraagt. maar wel een beetje een steek onder water als ik het verkeerd zou opvatten. Dat doe ik niet hoor…

  • M Lavell

    jk:“Met het zoeken naar andere oplossingen dacht ik meer in de richting van zelf een orthopedagoog of psycholoog/psychiater zoeken en de regie zelf in handen houden, die mogelijkheid moet er toch ook zijn?”

    Nee. Kinderen zijn gratis verzekerd en daardoor wettelijk aangewezen op het voorgeschreven traject voor GGZ. Iets anders kan niet. Of althans, je kunt je voor eigen rekening en risico in het alterneutencircuit storten. Maar dat is duur (wie kan dat betalen) en weggegooid geld.

  • Chris

    Heb geen kinderen nee dat heb je goed gezien, mag ik nog wel meepraten of moet ik nu mijn mond dicht houden?

  • M Lavell

    Wel blijven opletten Chris. Je reis door Nederland helpt niet. Feit blijft dat je kind naar een school moet, ook als je het er niet mee eens bent.

    “als er geen kinderen zouden zijn is er geen goed onderwijs meer. heb je daar ook wel aangedacht.”

    Nou en? Dat is dan toch ook helemaal nergens voor nodig?

    “Heb je de teksten op de site van die school wel gelezen.”

    Ja, ik vind ze niet duidelijk en ik ben niet de enige.

    “Het onderzoek waar je het over hebt gaat volgens mij over docenten die niet weten wat de visie van de school is. Dat is wat anders dan de school die het niet weet.”

    Wat is je stelling nu dan: Docenten zijn dommer dan ouders?

    (waarom zouden docenten de visie van de school niet begrijpen en ouders wel?)

    Wie is ‘de school’ trouwens in dit verband: De bakstenen?

    Docenten zijn dommer dan bakstenen?

  • jk

    Nee. Kinderen zijn gratis verzekerd en daardoor wettelijk aangewezen op het voorgeschreven traject voor GGZ. Iets anders kan niet. Of althans, je kunt je voor eigen rekening en risico in het alterneutencircuit storten. Maar dat is duur (wie kan dat betalen) en weggegooid geld.

    Ik denk dan inderdaad aan op eigen kosten hulp zoeken.

    Ik heb ook niet veel op met (zoals jij het noemt) alterneuten maar het zijn wel de lui die ook door jeugdzorg worden ingezet, toch? Dan kun je lijkt mij er beter zelf een zoeken waar je vertrouwen in hebt (als je die al vinden kan) en de regie in eigen hand houden.

    Duur zal het zeker zijn maar als ik lees dat de ouders die in handen van jeugdzorg zijn gevallen ook klagen dat zij zoveel extra kosten hebben dan is het of je door de hond gebeten of de kat gecrabt wordt.

    Ik prijs mij gelukkig dat ik een kind heb die “alleen” maar een vreselijke hekel aan school heeft, wel leren kan maar niet wil en verder geen problemen veroorzaakt.

  • ZZ

    Van mij wel hoor, maar dan graag niet over hoe mensen mét kinderen zich moeten gedragen naar het onderwijs toe. Dáár heb je nl. de ballen verstand van!

    ZZ.

  • ZZ

    orthopedagoog of psycholoog/psychiater //

    Pseudowetenschappers!

    Als je je kind wilt helpen, dan nooit met een ‘goog,loog’ ect. Enige wat daar beter van wordt is de portemonnee van de betreffende.

    ZZ

  • jk

    Het vervelende is dat als er op school iets niet lekker loopt met je kind zij je dan het eerste naar dit soort luitjes willen sturen.

    Op het moment dat jij zegt daar niet voor open te staan dan ben jij verkeerd bezig want dat zijn toch de deskundigen.

    Ik kots geen teiltje vol bij het woord deskundige maar een badkuip.

    We worden omringd door deskundigen maar als er echt problemen zijn, er weer een kind wordt gevonden aan stukken gesneden, dan zijn de deskundigen niet thuis.

    Helaas loopt de wereld vol met mensen die denken alles te weten en de wijsheid in pacht te hebben en er zijn er maar zo weinig die echt wijs zijn.

  • Chris

    Aangezien ik in het onderwijs zit en omga met ouders heb ik dus wel verstand van zaken. Ik kan de andere kant zien die van de docent. Dus ik blijf me gewoon bemoeien met dit onderwerp wat je er ook maar van vind.