school en schoolbestuur betrouwbaar

  • Chris

    Ik vul toch ook steeds het controle getal in dus dat kan het niet zijn.

  • Chris

    Maar goed. Ik ga niet weer dat hele stuk schrijven. Het komt er op neer dat je gewoon op google moet zoeken op schoolgids en dan vind je genoeg voorbeelden van goed schoolgidsen waar vanalles in staat. En als er dan nog een vraag is dan stel je die toch gewoon aan de schoolleiding.

    Over de schoolplicht pech had je maar geen kind moeten nemen.

    Dit is wel heel kort maar ik moet weer aan de slag. zit nu al 20 minuten goed nakijktijd te verprutsen.

    Groeten

  • Chris

    O ja sorry dat ik nu zo vaak al achter elkaar hier sta maar ja dat moets nu eenmaal even.

  • Chris

    Bedenk me dat het natuurlijk nog vervelender is dat ik appart me hiervoor verontschuldig. dat levert alleen maar nog een post op net als deze post waar ik me in de volgende post niet voor zal verontschuldigen dat doe ik bij deze dan zijn we er vanaf.

    Misschien heb ik wel geen zin om na te kijken. Dat zo best wel eens de reden kunnen zijn als ik er over nadenk. hm…

  • ZZ

    Het komt mij voor dat u duidelijk iemand zonder kinderen bent. Maar dit terzijde.

    School op een opendag….laat me niet lachen, allemaal klatergoud. En leerlingstatuten?! zonde van het papier.

    Er wordt van alles beloofd, maar school (lees leraren) hebben geen zin om zich aan afspraken te houden. Er gebeurt ook niks als ze dat niet doen. In tegenstelling tot leerlingen die weleens een steekje laten vallen, dan is het hek van de dam!

    Dáárom!

    ZZ

  • M Lavell

    Chris, ik kan geen duidelijke vinden.

    Martijn Willemse kan ook geen duidelijkheid vinden en die heeft er diepgravend onderzoek naar gedaan voor zijn proefschrift.

    Jij bent stellig. Jij zegt dat er wel duidelijkheid te vinden is.

    Ik hoef geen lang verhaal. Alleen maar een link.

  • Chris

    Als je bij google schoolgids intypt dan krijg je gelijk een goede schoolgids van een of ander lief basisschooltje. Die is gewoon goed. IK weet niet wat jij in een schoolgids wilt lezen maar dit is volgens mij voldoende. Vaak heeft een school naast het schoolgidsje nog een regel boekje en dan is het klaar lijkt me.

    kijk hier dus maar even rond. dit is volgens mij gewoon goed en het is de eerste school die je bij google krijgt als je bovengenoemde uitvoerd.

    http://www.saller.nl/site/site.php?TreeID=2

  • jk

    JK, Rein ontkent nergens dat er problemen zijn. Er is al contact met jeugdzorg over hulp, het kind staat al op een wachtlijst. En ja, die wachtlijsten zijn een crime natuurlijk. Maar daar is de school niet op aan te spreken.

    Nee, wachtlijsten daar kun je de school niet op aanspreken daar hebben zij ook alleen maar last van.

    Ik denk dan stop de energie die je nu in het aanpakken van de school stopt in het zoeken naar hulp op een andere manier.

    Probeer of je elders terecht kunt waar geen wachtlijsten zijn, misschien via de zorgverzekering.

    Rein heeft er een probleem mee dat de school het kind wil laten vallen. Dat is, misschien wel _juist_ voor een kind met problemen, zo ongeveer het stomste dat je ten opzichte van dat kind kunt doen.

    Je kunt het ook als een zegen zien. Van deze school hoeft hij niets meer te verwachten, het blijkt dat zij de problemen niet aankunnen.

    Deze school is het grootste probleem voor dit kind.

    Het kind zal eerder schade oplopen dan dat zij er wijzer van wordt.

    Ik wil alleen maar zeggen, “stop geen energie in het voeren van een zaak tegen de school maar stop deze energie in het vinden van de beste oplossing voor je kind”.

    Strijden tegen een school is een bijna onmogelijke zaak en als je al wint dan nog verlies je.

  • M Lavell

    Chris jij beweerde eerder twee dingen: A, dat de school duidelijk is over de pedagogische waarden, en B, dat de ouders _dus_ de kans hebben om een andere school te kiezen als ze het daar niet mee eens zijn.

    Stelling B is al gevallen. Je stelling is nu: Had je maar geen kinderen moeten nemen.

    Dat is inderdaad een oplossing. Het is zelfs een oplossing ter bestrijding van slecht onderwijs. Zonderen kinder is er namelijk helemaal geen onderwijs nodig. Vervelende ouders bestaan dan ook niet meer.

    Blijft over stelling A: De school is duidelijk in de mening over pedagogische zaken.

    Die zweeft nog. Althans, mensen die het kunnen weten kunnen geen duidelijkheid vinden en beweren, met onderzoek, dat de school daar helemaal niet duidelijk over is. Scholen hebben geen idee.

    Jouw antwoord daarop is een google verwijzing naar de eerste de beste basisschool die je tegenkomt. Dat is niet voldoende Chris. Waar is die duidelijke tekst over de pedagogische waarden?

    Hele andere vraag: Gaat het wel goed met je? Ik begin me zachtjes zorgen te maken.

  • M Lavell

    JK:“Ik denk dan stop de energie die je nu in het aanpakken van de school stopt in het zoeken naar hulp op een andere manier.”

    Stop maar met zoeken. Die is er niet. (zie http://www.misplaatst.info/ )

    JK:“Je kunt het ook als een zegen zien. Van deze school hoeft hij niets meer te verwachten, het blijkt dat zij de problemen niet aankunnen.”

    Je snapt het probleem niet. Als je deze school toestaat het kind te laten vallen, dan zijn alle lijnen met het onderwijs doorgesneden, want dan mogen alle scholen het kind weigeren. Er zitten duizenden kinderen thuis zonder onderwijs om die reden.

    Blijkbaar snap je de oplossing ook niet. _Als_ dit kind onderwijs voor de zieke leerling krijgt, dan kan dat thuis of op een andere opvangplek (gastouder, wat ook). Dat onderwijs wordt dan niet door de school zelf gegeven, maar door mensen van Ziezon. Die weten wat ze doen. Zij kunnen er wel me overweg.

    Ingeschreven blijven staan is gelijk aan bij het onderwijs blijven horen. Dat is belangrijk. Anders lig je er uit. Voor jaren op zijn minst. Permanent vaak.

    En ja, behandeling zoeken en vinden is ook een kwestie. Maar je kunt de ene niet voor de andere inruilen. Je moet het allebei doen.