Maar van school verwijderen is maar één van de TWEE oplossingen voor dat probleem. Die andere oplossing is het kind niet verwijderen, maar onderwijs voor de zieke leerling aanbieden.
Toch vraag ik mij af, is dit de beste oplossing?
Als het kind onderwijs voor het zieke kind krijgt heeft zij wel onderwijs maar hoe wordt het gedrags probleem dan opgelost?
Je kan dit kind toch niet altijd onderwijs voor het zieke kind aan blijven bieden.
Als dit kind gedragsproblemen heeft dan moet zij vooral daar bij geholpen worden anders heeft zij op het eind dan wel een diploma maar kan zij nergens een baan behouden omdat zij niet weet hoe ze zich moet gedragen tegenover collega's of andere mensen waar zij mee te maken krijgt.
Onderwijs voor het zieke kind is dan maar een gedeelte van de oplossing.
Zij heeft hulp nodig om te leren hoe zij zich gedragen moet, als ze zich dit al eigen kan maken. Uit het verhaal van Rein komt niet echt naar voren hoe groot haar gedragsproblemen zijn. Ouders zijn toch eerder geneigd het beste van het kind te zien.
De school wil dit kind verwijderen, misschien overdrijven zij maar het zal toch niet helemaal uit de lucht gegrepen zijn.
Als het mijn kind betrof dan zou ik proberen met gewoon onderwijs uit de strijd te komen maar zeker wel hulp regelen voor de problemen waar zij voor verwijdert wordt. Zo als het nu is blijkt het niet te werken, zowel ouders als de school waar zij nu zit zijn niet in staat om het in goede banen te leiden.