Ten eerste ben ik dus absoluut geen leerkracht en sta dus ook niet voor de klas.
Als ik het dus goed begrijp, moet ik volgens de wet ´gelijke behandeling´ een blinde in mijn bedrijf tegelzetter laten zijn en een dove mag controles doen op geluidsoverlast. Nou, ik dacht van niet. Iemand met dyscalculie moet dus een baan aan het Rekenhof krijgen??
Waar ik het absoluut mee eens ben,is dat er speciale leertrajecten zijn voor dyslectische mensen en nog meer nodig zijn.
Weinig kennis van dyslexie? Toevallig heb ik een partner die een diploma heeft van een Amerikaanse universiteit om dyslectische kinderen op te vangen.
Overigens, triest is dat U niet weet dat de derde persoon enkelvoud van een werkwoord geschreven wordt…stam + t… dit is een les van groep 5 of 6, bijgevolg discrimineert deze persoon niemand, maar beweert hij dat ieder zijn plaats in deze maatschappij moet zoeken naar eigen kunnen, rekening houdende met zijn beperkingen.
Hoog tijd voor veranderingen in het Nederlandse onderwijs, veranderingen die ten goede komen aan de leerlingen en niet aan de leraren.
Pat