Baan

  • Eddy

    Beste mensen

    Ik ben pas afgestudeert aan de teo thijssenacademi en nou zoek ik een baan op een basischool.Weet iemand een plekje ?

    Maak mij gelukig !

    Eddy

  • coördinator

    Misschien wat flauw, maar toch…

    De naam van je school is “Theo Thijssen Academie”

    en

    wordt in deze zin geschreven als

    Coördinator

  • rebekka

    misschien wordt dat dan hard zoeken voor een baan ;)

  • ien

    verveel jij je coodinator? erg kinderachtig

  • Pat

    Beste Ien,

    het zou alleen maar vervelend zijn als zo´n ´licht´ jouw kind moet leren schrijven op die basisschool.

    Pat

  • mieke

    Fijn dat er nog zulke volmaakte mensen zijn als Pat, die ons daarop kunnen wijzen.

  • Ginny

    Beste Eddy,

    De banen liggen in het basisonderwijs nog niet echt voor het oprapen, dus ik kan je niet direct iets noemen.

    In de plaats waar ik woon schrijf je je in bij het bestuur waarvoor je wilt werken (b.v. openbaar, prot. chr., r.k.). In sommige plaatsen is dat voor het openbaar onderwijs bij de gemeente zelf.

    Je komt dan in eerste instantie op de invallijst. Als er binnen een school een vacature is waarop vrij gesolliciteerd kan worden, dan krijg jij daarvan bericht van je bestuur.

    Je kan natuurlijk ook zelf open sollicitaties sturen naar de verschillende basisscholen in jouw omgeving.

    Als je gaat invallen, heb je meer kans om ergens gevraagd te worden als je breed inzetbaar bent (dus voor alle klassen).

    Ga ook naar nieuwjaarsrecepties, onderwijsdagen etc., je hebt de kans daar b.v. schooldirecteuren te ontmoeten. Mensen zullen eerder aan jou denken als ze je al eens ontmoet hebben, anders ben je slechts een naam.

    Laat zien dat je graag wilt werken, dus zeg niet nee tegen een invalmogelijkheid omdat je naar de kapper gaat of omdat het te ver is om te fietsen (weleens van de bus gehoord?); ze zullen je dan niet nog eens bellen. Je denkt misschien dat ik overdrijf, maar dit zijn echt praktijkvoorbeelden. Als vervoer het probleem is, geef dit dan aan bij degene die je belt (ik wil wel, maar ik weet niet hoe ik daar moet komen). Vaak weet hij/ zij wel een oplossing (b.v. ik werk zelf in een dorp en haal invallers weleens op).

    Succes!

  • Pat

    Toevallig is -d of -t of -dt stof voor het basisonderwijs. Laat Eddy nu net daar solliciteren.

    Arm Nederland als de ouders het niveau van de leerkrachten van hun kinderen niet meer in vraag durven of mogen stellen.

    Pat

  • melissa

    :D Joke :D

  • Eddy

    Allemaal hartelijk dank voor de reacties!

    Eigenlijk ben ik niet afgestudeerd aan de Theo Thijssen Academie maar wilde graag reacties op mijn taalgebruik en was benieuwd of men ook versteld zou staan dat een pas afgestudeerde zo met de Nederlandse taal om zou gaan.

    Helaas moet ik constateren dat vele mensen niet reageren op mijn slechte Nederlands.

    Is dit gebruikelijk en worden de kinderen dus ook niet meer gecorrigeerd in het basisonderwijsland? Of weet de juf of meester het tegenwoordig ook niet meer?

    Krijg sterk het vermoeden !

    Met vriendelijke groet,

    Eddy.