Vervolg zindelijkheid

  • jk

    Het is gewoon de realiteit dat vele juffen dit verschonen er niet bij kunnen hebben

    en die realiteit moet je onder ogen zien. helen

    Ik denk dat het moet zijn, er niet bij WILLEN hebben, en dat kan ik mij heel goed voorstellen, het is geen kinderdagverblijf.

    Ik denk ook dat de meeste kleuterleerkrachten over een ongelukje niet moeilijk zullen doen maar een kind dat echt nog elke dag met een luier omloopt en verschoont moet worden is niet de taak van de leerkracht. Al is het misschien wettelijk wel zo.

    Leerkrachten moeten vanuit de overheid al veel te veel opvoedtaken op zich nemen, vind ik niet terecht.

    Schoenmaker houd je bij je leest.

    Voor de leerkracht is dit lesgeven in schoolvakken. Opvoeden is daar niet helemaal los van te zien want op het moment dat je een leerling corrigeert op zijn gedrag dan ben je aan het opvoeden maar dat kan niet anders.

  • Rebekka

    je kunt niet altijd wisselen van school helaas….

    binnen het speciaal onderwijs MOET je naar de school die het dichstbij is… De andere school mag je weigeren, de school die het dichstbij is moet onderwijs bieden. Ook het vervoer is vaak een probleem. De gemeente wil niet het vervoer betalen naar een school dat verder ligt om de kosten te beperken.

    De kinderen binnen het speciaal onderwijs zijn natuurlijk het kwetsbaarst voor dergelijke conflicten. Dit komt binnen het speciaal onderwijs dan ook erg vaak voor!

  • Rebekka

    Ow maar ik stel hem niet zo gemakkelijk hoor… Ik vind juist dat de bepleiters voor scholen hem makkelijk stellen: Dan geen onderwijs…

    Ik vind nl dat je SAMEN om de tafel moet om SAMEN een meest haalbare oplossing te zoeken. Dus dat niet alleen de ouders met het probleem opgescheept moeten worden en daarmee het kind de dupe is.

    Van die extra onderwijsassistent, dat vind ik een goeie oplossing! Het probleem word dan wel weer gelegd bij school, zullen tegenstanders zeggen, maar het kan idd een goede oplossing zijn.

    Ook ouders inschakelen kan een goeie zijn…

    Maar nogmaals… Dat is mijn visie ook, ik snap de visie niet van de mensen die pertinent zeggen: Niet zindelijk = geen onderwijs, dan hadden de ouders hun best maar moeten doen! Daarvan vraag ik me af hoe hun het verder zien… Bij hen is samenwerking nl geen optie.. alleen het weigeren is een optie..

    Ow en: ben er mee eens dat het nederlandse onderwijs niet goed geregeld is…. ;)

  • Rebekka

    school heeft alleen al het mega voordeel dat ze aanzien hebben binnen de samenleving. Als er een probleem met school ontstaat, dan wordt bijna automatisch gedacht dat het door “slechte ouders” komt…

    Ik had toen der tijd het voodeel dat ik het vooroordeel had een goede ouder te zijn omdat ik pleegouder ben. Die heeft ongeveer de zelfde status…

    Je zag letterlijk mensen in de war raken hihi…

    Nu pas gingen mensen luisteren en konden ze een goed oordeel vellen… Een oordeel gebaseerd op gebeurtenissen en niet op vooroordelen.

  • angel

    De ouder bellen ?

    al die werkende moeders en vaders?

  • Rebekka

    ja dat maakt het probleem zo gecompliceerd en dat beide partijen zo tegenover elkaar komen te staan…

    De status van een school is (gelukkig) aan het veranderen… maar tegelijkertijd zijn ouders (helaas) minder betrokken aan het worden door o.a. het werken.

  • petra kroos

    Ik bevind me in de positie dat ik voor het inkomen niet hoef te werken,dat zou ik alleen doen als ik een interressante baan aangeboden zou krijgen.Als in het ergste geval de leerkracht dwars gaat liggen,zou ik wel even op en neer gaan als mijn kinderen dan wel op school kunnen blijven.De werkende ouder blijft dan wel afhankelijk van de houding van de leerkracht.Zoals door anderen geopperd om een onderwijsassistent voor extra werkjes aan te nemen is een goed idee maar ik denk dat de school hier een probleem van maakt vanwege de financien.

  • melissa

    Heb jij zelf al verschillende scholen benaderd en gevraagd hoe het daar geregeld is?

  • Rebekka

    aan wie is jouw vraag?

  • Pat

    Welke lessen in schoolvakken krijgen kinderen van 4 jaar dan wel volgens jou??

    Pat