Vervolg zindelijkheid

  • M Lavell

    "Wat een onzin. Als een kind volgens jou binnen een paar dagen dat hij op school zit zindelijk kan zijn omdat hij/zij de leeftijd van 4 jaar heeft gekregen dan kan de ouder het kind als die 4 is ook binnen een paar dagen zindelijk krijgen. Dus een weekje later naar school en het probleem is oplost??

    ik heb nog nooit zo;n onzin gelezeb"

    Dat kan. Ik zelf zou ook wachten met naar school sturen. Ik vind persoonlijk (achteraf bezien trouwens) met 4 jaar naar de kleuterschool sowieso niet zo'n goed idee.

    Maar daar gaat het hier niet over. De vraag is of de school het kind mag weigeren in die gevallen dat het kind nog niet zindelijk is.

    Daar is geen grond voor en daar gaat het over.

  • M Lavell

    Ja, daar komt het eigenlijk op neer. In de praktijk is het acceptatiebeleid van scholen zo willekeurig als de loterij. Het wordt dan ook hoog tijd dat er wel acceptatieplicht komt en dat bovendien de schoolplicht wordt afgeschaft.

    Zoals het in België geregeld is: Leerplicht is geen schoolplicht maar wel een afdwingbaar recht op onderwijs.

  • angel

    Zindelijk niet zindelijk elk kind mag naar school.

    Als je dat als juf /meester niet aankunt moet de juf/ meester thuis blijven of in de ict gaan werken.

  • angel

    Van dergelijke discussies zou je ook accuut onzindelijk worden

    Ik pies bijna in mij broek van het lachen…zo dom vindt ik deze discussie.

  • selly

    dom is: vindt ik

    moet zijn: vind ik

  • selly

    Wat heeft dat met voetballen te maken.

  • selly

    Lavell:

    ………..Wel degelijk. Zie www.fovig.nl/downloads/brochure_verwijderen_definitief.pdf

    Dat ouders dat niet zo vaak doen komt omdat ze helemaal geen zin hebben in een

    Dat is ook maar een visie. U verwijst op basis van gegoogle naar een brochure alsof dat de waarheid is. Dat is maar een visie en heeft geen wettelijke basis.

  • M Lavell

    Voetballen? Zindelijkheid bedoel je?

    Ik zet het niet voor niets in een aparte reactie.

    Het heeft niet met zindelijkheid te maken, maar met arrogantie van schooldirecties/besturen die menen dat ze het per definitie beter weten dan ouders.

    Dat is niet zomaar het geval bewijs ik. Ik heb er zelfs nog een bewijs van.

    www.cbpweb.nl/downloads_uit/z2004-1152.pdf

  • M Lavell

    Lees even de hele brochure. Daar vind je jurisprudentie. Uitspraken van de rechter dus. Me dunkt dat dat een wettelijke basis heeft.

  • M Lavell

    Nog dommer is het natuurlijk om te denken dat je als school van onzindelijkheidsproblemen af bent als je 4 jarigen die niet zindelijk zijn de toegang weigert. Ook onder 5 jarigen komt onzindelijkheid voor. Het onderzoek waarnaar ik eerder verwees spreekt bovendien van zindelijkheidsproblemen bij 17,9% 6 - 7 jarigen (bedplassen, broekplassen).

    Dus zeuren over niet zindelijke 4 jarigen, is een beetje dom.