toelating basisschool

  • lalala

    Ik zou maar eens even een paar flinke scheten laten misschien lucht het op? En kan U weer meer helder denken?

  • ZZ

    Jaha, want ik kom net kijken en ben net ‘afgestudeerd’ aan de Pabo!

  • ZZ

    psychologie van de koude grond oftewel een pseudo wetenschap.

  • sandra

    Hebt u aandelen bij toly?

    U onderbouwt uw stellingen met de Margrietwaarheden van Toly. Daarbij valt u wel echt door de mand!

  • M Lavell

    Sandra, u kwam zelf met die link als ‘bewijs’ van uw stelling. Ik probeer respectvol en serieus in te gaan op uw reactie. Ik kraak 'm dus niet af (het is maar margriet), maar maak er gebruik van.

    Ondanks het wat populaire (en dus niet zo wetenschappelijke) karakter van de links die u geeft, staat er niets in dat uw stelling bewijst noch iets dat mijn stelling onderuit haalt. Met een beetje goede wil passen ze als populaire uitleg prima naast het wetenschappelijk onderzoek waar ik de link van geef.

    Kortom: er blijft niet zoveel over van uw stelling dat zindelijkheidstraining vooral pedagogiek is.

    Waar is uw goede wil en respectvolle reactie?

  • ahgossie

    die is/komt er niet, dat blijkt wel uit het feit dat ‘ze’ geen onzindelijke kinders wenst in haar klas!

  • sandra

    Vorig jaar werkte ik op een school in een provinciestadje. De directeur van de school had een ruim aannamebeleid. Op een bepaald moment had ik drie kinderen in groep 1/2 die niet zindelijk waren. Het ene moment moest ik midden in de kringactiveiten een kind verschonen. Even later moest ik weer bij het werken weg en dan moest ik weer bij het bewegingsonderwijs weg om een kind te verschonen. Zo vier tot vijf keer per dag.

    Dat is onwerkbaar. Geen enkele ouder kon een reden aangeven waarom hun kind niet zindelijk was. Vanwege die onwerkbare situatie ben ik daar weggegaan. Nu werk ik op een plattelandsschooltje in de buurt en ALLE kinderen in groep 1 en 2 zijn zindelijk. Als ouders nog leerkrachten willen vinden die hun kind willen helpen in hun ontwikkeling moeten ze zo doorgaan en over een poosje wil niemand meer voor de klas staan. Je wilt leerkracht zijn en geen kinderverzorgster. Hoe meer ouders roepen dat klant koning is en een niet-zindelijk kind gewoon moet kunnen, des te minder leerkrachten dit werk nog willen doen omdat de situatie dan, zie mijn voorbeeld, onwerkbaar wordt.

  • ZZ

    Het herhalen zit er goed in bij u.

  • M Lavell

    Het is bij herhaling toch een enorme overdrijving van wat er werkelijk aan de hand is.

    Je hoeft helemaal niet tijdens de lessen te verschonen. Tussen tien en elf is er een pauze van een kwartier a twintig minuten, er is de middagpauze en dan nog een kleine pauze in het middagblok.

    Drie verschoonmomenten op een dag van maximaal een uur of 6 (pauzes meegerekend). Gemiddeld 1 x per 2 uur. Op de creche doen ze dat ook zo en het lijkt mee meer dan genoeg.

  • Sandra

    U stelt:

    Je hoeft helemaal niet tijdens de lessen te verschonen. Tussen tien en elf is er een pauze van een kwartier a twintig minuten, er is de middagpauze en dan nog een kleine pauze in het middagblok.

    U weet echt niet hoe het er in groep 1 en 2 aan toe gaat. Daar sta je alleen voor de groep en daar is geen PAUZE. U doet allerlei uitspraken over onderwijs, maar u weet niets van de praktijk. Hoe vaak hebt u een dag meegedraaid in groep 1/2.

    Als ik zou doen wat u voortstelt, zou de jeugdpolitie ingrijpen.