Beste Petra
Het is een hele lijst geworden van mensen die over elkaar heen rollen om uit te maken wie gelijk heeft.
Ik denk persoonlijk dat jij daar weinig aan hebt.
Als je het zelf een probleem vindt doe je kinderen dan alleen de middag naar school, dat is maar 2 uurtjes je kan dan zelf kiezen of je ze wel of geen luier aan
doet. Een luier houd het makkelijk 2 uurtjes vol zonder door te lekken, je kan ook voor een trainer kiezen en aan de juf vragen of ze de kinderen na een uurtje even naar het toilet wil sturen.
Bij mijn kinderen op school ging er een 2de groeper mee met de nieuwe kindjes.
Ze zullen ongetwijfelt vragen waarom de kinderen alleen de middag komen, vertel eerlijk dat ze nog niet zindelijk zijn en wacht de reactie van de juf af misschien doet zij er helemaal niet moeilijk over.
Nu nog iets over zindelijkheidstraining, met een luier of trainer blijft een kind redelijk droog, het geeft een heel ander gevoel dan een nat onderbroekje.
Een nat onderbroekje gaat koud aanvoelen terwijl een luier juist gaat broeien als hij nat is.
Het is dus beter om je kinderen geen luier meer aan te doen en ze desnoods even rond te laten lopen in een nat broekje zodat ze goed voelen dat het niet prettig is.
Een kind wordt sneller zindelijk als het zelf vies is van zijn onzindelijkheid.
Als je vloerbedekking hebt in je kamer dan wordt het lastiger oefen dan op een vast tijdstip in een kamer (slaapkamer, keuken of tuin) en hou het vol totdat je een succesje hebt bereikt en vertel je kinderen dat als ze het steeds zo goed doen ze dan ook in de ochtend naar school mogen net als de andere kindjes.
Ik ga er wel van uit dat de kinderen verder geen medische problemen hebben waardoor ze onzindelijk zijn dan heb je de huisarts nodig.
Succes, ik hoop dat het je snel lukt scheelt je ook een boel geld geen luiers meer.