juf krabbelt kind, kind geschorst

  • rebekka

    tja je zegt nu 2 dingen…

    Als eerste: mensen voor de wet zijn gelijk. Dat is waar… Maar toch is de wet niet zo zwart wit. Je moet dingen ook aannemelijk maken. Niet alle mensen die vast zitten zitten vast op zuivere feiten. Getuigen, om een voorbeeld te noemen tellen ook zwaar.

    Ten tweede: iemand die niet kan liegen bestaat niet…. toch wel hoor… Als je echt alleen maar zwart wit kan denken, kun je niet liegen. dat klopt dan niet in je hoofd. Wordt bijvoorbeeld goed neergezet in de film “rainman”. Die kon ook niet liegen over bijvoorbeeld kaarten tellen in vegas..

    groetjes

  • Peerke

    Lijkt me wel lastig, want soms moet je wel. Men kent het spreekwoord “Eerlijk duurt het langst”. Dat vind ik slechte reclame voor eerlijkheid.

  • Peerke

    Ja, is een juf wel professioneel? Als ze alleen PABO heeft gehad, zeker niet, want dat is zo'n beetje de laagste opleiding; en alsze een vervolgcursus heeft gehad: wordt daar alleen gestampt voor het tentamen of probeert men ook de persoonlijkheid te vormen. De persoonlijkheidsvormende waarde van een PABO en de kenniscomponent zijn helaas ver te zoeken. Dat komt helaas tot uiting in zulke voorvallen. Probeer eens te achterhalen welke PABO ze heeft gevolgd en leg het daar eens neer. Die kan er waarschijnlijk meer mee dan de politie. Misschien komen ze nog wel langs. Een boze oud-docent op haar stoepje zal haar meer doen schrikken.

  • roos

    Ja sorry

    ik las het niet goed

    ik dacht dat je taalkundig het onder de loep nam

    er zijn een aantal van die figuren hier die regaeren niet op de inhoud maar op eventuele taalfoutjes.

    Nogmaals sorry las het niet goed

    en ja klopt dan is er inderdaad een verschil.

  • roos

    Een juf dient ten alle tijde haar handjes in haar zak te houden(anno 2007)

  • roos

    Beste Rebekka

    dit lijkt mij in geen geval de beste weg om te volgen met alle respect voor de journalist in opleiding…(voorkeurs richting telegraaf of trouw?)

  • Peerke

    Nee, niet op elk taalfoutje. Alleen wanneer ik het belangrijk genoeg vind. Stel, dat ze er verder meegaat, dan is het het verschil tussen serieus genomen worden of niet serieus genomen worden. Dat willen we haar toch besparen.

  • Peerke

    Nee, ze kan beter de oude PABO van die juf eens op de hoogte stellen. Hopen op een beetje fanatieke leraar, die dan ook komt opdraven.

  • roos

    Waarom oude PABO

  • Peerke

    Daar zitten de docenten, die haar nog kennen.