juf krabbelt kind, kind geschorst

  • rebekka

    ik heb foto's gemaakt, maar wat ik al eerder schreef… Hij krabt (zo beter peerke :S ) hij bijt enz… als ze willen kunnen ze hem zonder pardon van school sturen. De problemen voor onze zoon worden dan alleen maar groter.

    Kort samen gevat… we kunnen niet zo veel. School komt ermee weg! door het schoolsysteem dat een school een kind mag verwijderen, kunnen wij de aangifte niet doen.

  • Peerke

    Ik vind het nogal een verschil.

  • rebekka

    ach… het gaat erom dat er beschadigingen innzijn gezicht zitten, omdat ze zich dus kennelijk niet wist te beheersen…

    En kinderen met dergelijke gedragsproblematiek, tja.. dan kan het je overkomen, dat het soms even te ver gaat en je proffesionaliteit even verkliest. Daar heb ik geen probleem mee… Als ze daar voor uit zou komen is het vergeven en vergeten… Maar het feit dat hij nu thuis zit.. geschorst… Dan wordt er met 2 maten gemeten…

    Twee kijven twee schuld…

    Daarnaast wordt er benoemd dat ze gaan voor een schrikeffect… Dit is bij onze zoon niet haalbaar, aangezien hij handeld uit zijn handicap. JE eigen handelen onder de loep nemen, dat zou pas een goed alternatief zijn! Zeker als dat de uitkomst is, van een onafhankelijk onderzoek. (dat het handelen dus te kort schiet van deze school)

  • Emma321

    Je had ook naar de huisarts kunnen gaan om te laten vaststellen wat voor verwonding er is een er een verslag van laten maken en aan de hand daarvan kun je aangifte doen bij de politie van mishandeling.

    Die foto lijkt me geen geldig bewijsmatriaal . Is er in de schoolgids een protocol hoe om te gaan met agressie? Daar moeten de leerkrachten zich aan houden.

  • Wilco

    Beste Rebekka,

    ik studeer journalistiek aan Hogeschool Windesheim te Zwolle en naar aanleiding naar uw verhaal zou ik graag een stukje willen schrijven over het gebeuren.

    Zou ik u meer kunnen vragen via email/telefoon?

    U kunt een email terugsturen door op mijn naam te klikken…

    hopelijk wilt u meewerken

    met vriendelijke groet,

    Wilco Louwes

  • Wilco

    hierbij mijn emailadres alsnog

  • rebekka

    school ontkent dat dit incident heeft plaats gevonden.

    Op zich zeggen krassen in zijn gezicht niet zoveel, wel wat hij erbij vertelt!!! Hij kan namelijk er niet over liegen vanwege zijn autisme. Hij kan alleen maar dingen vertellen die kloppen. Hij automultileert. (zelfverwonding) en heeft ook krassen van zichzelf staan.

    De foto's zijn alleen maar voor eventueel… voor de zekerheid… Dat ik later er niet van baal dat ik niets heb.

  • Peerke

    Tja, allemaal zo berekenend; wordt de samenleving daar beter op, met dat naardepolitiegeren? Moet dat niet een uiterste redmiddel blijven?

  • Peerke

    “Op zich zeggen krassen in zijn gezicht niet zoveel, wel wat hij erbij vertelt!!! Hij kan namelijk er niet over liegen vanwege zijn autisme.”

    Iedereen is gelijk voor de wet. Mensen, die niet kunnen liegen bestaan niet. Zelfs Denen kunnen liegen, ondanks het liedje van Otto Waalkes.

  • rebekka

    wat “naardepolitiegeren”betekent weet ik eigenlijk niet, maar ik ben ermee eens, dat je er eerst beter samen uit moet zien te komen. Toch is het nu wel zo dat mijn zoon thuiszit en de juf geen blaam treft. Dit terwijl ZIJ proffesioneel is en mijn zoon er niet voor zijn zweetvoeten zit.