suikerziekte kleuter

  • angel.1972

    AD/HD tjes hangen we gewoon in het gordijn daar heeft iedereen tegenwoordig verstand van in het onderwijs ook geen probleem dus.

    de onzindelijken knopen we tena lady en boy om hun kont.

    De autistische kinderen kunnen mooi in hun autisme de AD/HDtjes vasthouden bij hun onderzoektocht in de gordijnen.

    Niet nederlands sprekende kinderen worden het land uitgezet.

    En dan hebben we alle tijd voor suikertje

  • Rebekka

    ja das waar..maar een kleuter is tegelijkertijd ook nog wel erg klein….

  • Rebekka

    Als eerste…. recht op onderwijs????? waar???? in Nederland???

    Ik kan je meedelen dat dat een illusie is.

    Als tweede: als je de oplossing voor je probleem zoekt in het wegsturen van kinderen, dan zoek je denk ik fout. Dat is lekker gemakkelijke afschuif politiek… "zo dan het IK er geen last mee van en wat er verder gebeurd is mijn probleem niet….. weleens gedacht aan de leerling?

  • angel.1972

    Ja hoor dagelijks

    Al vele jaren binnen het onderwijs lager, middelbaar , jeugddetentie, volwassene educatie , bijstandsmoeders(of te wel ook kindertjes) en dit alles multicultureel wel te verstaan

  • ZZ

    Goh, deze “ zeurzak ” wil even opmerken dat u uzelf wel érg graag hoort praten, want veel verstandelijks komt er niet uit. Eigenlijk bent ú gewoon een zeurzak!

  • ZZ

    Helemaal mee eens. Echter, het kind kan aan dit alles niks doen! De basis, nl. de opleiding (Pabo) van leraren dient verandert te worden. Niet gericht op ‘ hoe ga ik met lastige ouders om ’, maar kind gericht, zoals het zou moeten.

    Dan is die leraar voorbereid op dit soort klassen met al deze verschillende kinderen. Het zijn nu eenmaal geen eenheidsworsten die allemaal hetzelfde denken en doen. Als u leraar bent met deze instelling dan betreur ik uw leerlingen.

  • Rebekka

    ja iedereen heeft recht op onderwijs… behalve de klinderen die tussen wal en schip vallen.

    een voorbeeld? mijn zoon…. 5 (!) jaar op een wachtlijst om naar school te mogen. Al die jaren geen onderwijs gehad. daarna 2 weken onderwijs en weer een half jaar thuis, nu 2 jaar onderwijs gehad en hij mag weer weg…

    nee hoor: recht op onderwijs is een illusie… En juist omdat scholen kinderen zo gemakkelijk weg kunnen en mogen sturen als ze geen zin hebben zich goed op te stellen………

    mijn zoon heeft dus heel de lagere school periode niet op school gezeten. ik denk dat hij anders misschien wel wat had leren schrijven, nu is het daar echt te laat voor… zijn toekomst is geminimaliseerd…..

  • Rebekka

    wat denk je van de wet? die moet ook aangepast worden. Scholen moeten niet zo gemakkelijk kinderen van school kunnen sturen… als dat niet kan zal men eerder gaan zoeken naar oplossingen…

  • angel.1972

    En de ouder bijdrage…?

    kan jezelf niet schrijven dan?

    Ik ken ook wel ouders die het heft zelf in handen nemen.

  • ZZ

    Suikerziekte is geen (gegronde) reden voor een school een kind te weigeren cq weg te sturen. Daar kun je zeker tegen in beroep gaan. (is ook bij de wet geregeld)