petitie

  • Pat

    Wanneer, beste Jos, kom je nu eens met een uitgesproken mening? Wanneer krijg ik nu eens een antwoord op mijn vragen? Denk je op deze manier iets in het politieke landschap te kunnen betekenen? Arme politici, arme advocaten, arme rechters…die jouw zaak moeten behandelen.

    Maar ja…wat baten kaars en bril, als den uil niet zienen wil…:-)

    Pat

  • Jos van der Sterre

    Ach ja pat, ik stopte de discussie destijds omdat ik discussieren met jou zinloos acht. Ik vrees dat ik daar groot gelijk in had, dus ik stop er maar weer mee.

  • Jos van der Sterre

    nou nou

  • Pat

    Misschien kan je beter ook met die ´petitie´ stoppen want ik vrees dat je meer tegen- dan voorstanders gaat tegenkomen.

    Pat

  • Rebekka

    ow ja??? weet je hoeveel kinderen ondanks de wet “recht op onderwijs”thuiszitten???? op papier en hoe het in praktijk werkt zijn twee verschillende dingen…

    Neem eens contact op met het REC…

    Ik sprak net een mevrouw die in soortgelijke situatie als mij zit. Haar dochter zit al 2 jaar thuis… en dat ondanks intensieve inspanningen, wekelijkse gesprekken met allerlei instanties… nee hoor, dat ieder kind ook daadwerkelijk gebruik kan maken van de wet: recht op onderwijs is echt een illusie…

  • Rebekka

    heren, wat reageren jullie enorm fel tegen elkaar… Laten we proberen het een beetje netjes te houden!!!

  • Pat

    En dan zeg jij Rebekka dat ik hard tegen Jos reageer. Die man heeft oogkleppen op, heeft alleen oog voor zijn eigen zaak. Al de rest is onbelangrijk. Jouw probleem zal hem een zorg wezen, de wet voorziet het reeds…dus waarom strijden.

    Veel succes met je ´zaak´ maar luister niet te veel naar Don Quichote.

    Pat

  • Jos van der Sterre

    Ja, ik ben me bewust van thuiszittende kinderen. Uit de eerste hand en meerdere malen.

    Dat doet niet af aan het feit dat het recht op onderwijs in wet en recht zijn vastgelegd en dat het dus nutteloos is om te proberen het recht op onderwijs als onderwerp op de agenda van de tweede kamer te plaatsen.

    Ik voel echter wel degelijk mee met allen die hun recht op onderwijs niet kunnen verzilveren. Ik heb je al aangegeven dat ik ook een petitie tegen de eenzijdige macht van de scholen ga maken. Ik beloof over deze niets op dit moment, maar ik zal er wel over nadenken.

  • Rebekka

    het is ook niet de wet van recht op onderwijs wat het probleem is, maar de wet dat scholen kinderen van school mogen/kunnen sturen…. Daarmee zitten er dus kinderen thuis, ALs je dan bezig bent om proberen scholen te veranderen zou ik daar de prioriteit te leggen….

  • Rebekka

    ach weet je wat het is… Er zijn altijd mensen die iets erger hebben, maar dat maakt niet dat waar jij voor staat niet belangrijk is…

    Bedankt voor je succes… helaas trek je altijd aan het kortste eind als ouder……