Neem eens de tijd rustig te lezen wat Lavell nu eigenlijk schrijft. Doe dit daarna nog eens en geef dan eens rustig uw reactie in plaats van oververhit meteen in het toetsenbord te kruipen zonder te beseffen waar u eigenlijk op reageeert.
U verwart bijzonderheden met algemeenheden vrees ik. Ik heb ook enige ervaring met het Amsterdamse basisonderwijs en kan Lavells informatie (helaas) alleen maar bevestigen. Gelukkig zit ik nu een flink stukje zuidelijker. En ex juffie, ik ben nog altijd juf, wel degelijk iemand van de praktijk dus (wat voor mij geen reden is nu te beweren dat ik verstand van zaken heb).
Ik ken Lavell als een bijzonder betrokken en kundig persoon wat betreft het onderwijsgebeuren in ons land en moest zij ergens de plank misslaan dan kan dit ook normaal gebracht worden, of ging u tijdens uw ouderavonden ook zo te keer?
Allen zijn hier om iemand te helpen en waar mogelijk van elkaar te leren en welles nietes spelletjes of ondoordachte en vluchtige reacties dragen hier niet toe bij.