Kennis-economie ??

  • Hyperactief

    Waarom gebruik je geen Nederlandse cijfers? Die zijn ook knap alarmerend. Aldus : M Lavell.

    Hoi M Lavell, 1 zie punt 2 en 3 (wel houd ik me aanbevolen voor Nederlands materiaal, heb je tips ???), 2 omdat we tegen medicatie bij kinderen zijn, en 3 omdat die medicatie in samenhang met het diagnostischsysteem de DSM waaruit gediagnosticeerd gegeven wordt wat in Amerika “geboren” wordt.

    Ik vermoed dat je aanhanger bent van het Thomasevangelie of een vergelijkbare mystieke sekte. Aldus : M Lavell.

    Je heb dus niet goed gelezen want dit schreef ik :

    Ik zal hier even de tekst zetten wat CCHR inhoud, wij (mijn vriendin en ik) zijn onafhankelijk, oftewel hebben geen lidmaatschap en/ of binding met de CCHR, maar vallen onder gelijksgezinde groepen/ personen aangaande de aanval op de psychiatrie. Voor dat er weer gevooroordeeld wordt dat wij “sekteleden” zouden zijn, wat dus absoluut niet zo is. Aldus : Hyperactief 17-01-2005 17:21.

    Oftewel wij (Alkien en ikzelf) zijn GEEN aanhangers van wat voor beweging dan ook, en zijn NIET bij een sekte of wat dan ook aangesloten en/ of lid. Wij gebruiken zeer goed onderbouwd en juridisch uitgezocht journalistiek materiaal. Heel veel mensen maken dezelfde fout als jij nu doet, ze beoordelen de stukken niet op hun onderzoekswaarde, maar zoeken vaak iets om niet zelf te hoeven denken en hun eigen verknipte beeld in stand te houden. Dat laatste is niet op jou van toepassing, maar meer algemeen bedoeld.

    Overeenkomst tussen jouw werkstukjes en die afkomstig van dat Thomasevangelie is dat er gedaan wordt alsof psychologie en psychiatrie zich als een georganiseerde macht gedraagt die tot doel heeft de mensheid naar eigen inzicht te hervormen, vervormen. Aldus : M Lavell.

    Hetgeen wij in hun stukken tegenkomen, komen we ook in andere literatuur tegen, dus zo slecht zijn die gegevens nog niet. En eerlijk gezegd interesseerd het mij geen worst waar gegevens vandaan komen, als ze maar goed zijn. En van deze weet ik het zeker omdat ze voordat ze gepubliceerd worden door een advocaat de stukken uitgepluist worden. Als jij naar een programma van de EO kijkt hoef je nog geen lid te zijn, zo is dat met ons ook, wij zijn onafhankelijk.

    Een beetje zoals elke religie dat in feite wenst. Ook dat Thomasevangelie. Je gaat de psychiatrie te lijf alsof het een directe conrcurrent van je is. Aldus : M Lavell.

    Nogmaals wij zijn geen religie of geenszins aangesloten bij een religie, wij strijden tegen het onrechtmatig kinderen aan de drugs (medicatie) zetten, alsmede ongeoorloofde jeugdzorg/ psychiatrie bemoeienis bij kinderen terwijl de methoden niet deugen, en daar helpt dit materiaal ons goed bij, tenminste bij de mensen die hun hersens nog kunnen gebruiken.

    Maar omdat psychologie en psychiatrie inderdaad wel degelijk voor een deel op ideologische en culturele gronden rust (wat is ‘normaal’ gedrag?), zitten er kleine stukjes waarheid in wat je schrijft. Aldus : M Lavell.

    Ik ben zeer benieuwd wat de onwaarheden dan zouden moeten zijn, want daar komt het op neer als je dit stelt. Dus ik wacht geduldig af.

    Er zijn mensen die die kleine beetjes waarheid en de noodzakelijke veranderingen veel gefundeerder en veel minder hysterisch hebben beschreven.

    Kijk maar eens hier bijvoorbeeld Aldus : M Lavell.

    Nogmaals argumenten graag, want je suggereerd ten onrechte dat het grootste gedeelte onwaarheden bevat. Ik moet je teleurstellen, e.e.a. in Amerika tegen een machtig imperium uitgeven wat niet zou kloppen betekent een proces aan je broek met gigantische claims, laat CCHR nou daar geen last van hebben, dus hysterisch roepen of met andere modder smijten kunnen we allemaal, maar ik ben benieuwd naar je tegenargumenten om deze stukken te ontkrachten, dus ik wacht vol vertrouwen af. Die site heb ik even gekeken, veels te softie !!!:( Groetjes v Hyperactief

  • M Lavell

    “2 omdat we tegen medicatie bij kinderen zijn”

    Precies. Je bent een actiegroep met een blinde missie.

    “Wij gebruiken zeer goed onderbouwd en juridisch uitgezocht journalistiek materiaal. Heel veel mensen maken dezelfde fout als jij nu doet, ze beoordelen de stukken niet op hun onderzoekswaarde, maar zoeken vaak iets om niet zelf te hoeven denken en hun eigen verknipte beeld in stand te houden.”

    en

    “Die site heb ik even gekeken, veels te softie !!!”

    Tja, het is dan ook geen journalistiek werk, maar wetenschappelijk. Dat vind ik zelf toch betrouwbaarder.

    “Ik moet je teleurstellen, e.e.a. in Amerika tegen een machtig imperium uitgeven wat niet zou kloppen betekent een proces aan je broek met gigantische claims.”

    Nee hoor. In Amerika mag je alles zeggen en zelfs beledigen of onwaarheden verkondigen. Vrijheid van meningsuiting heet dat.

    Hier ook dus ga lustig verder met je actiegroep en je missie.

  • Alkien

    M Lavell, ik heb hier niet veel woorden voor over dan alleen “u bent ziende blind”, blijft u dat maar. Eens denkt u nog wel eens terug aan wat wij gezegd hebben.

    Groet,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Precies Alkien, en ik sluit me dan ook geheel bij jou woorden aan, om “hersens” te kunnen gebruiken moet je ze wel bezitten;), of zou het aan de school methoden liggen.:D Zonde van de moeite en de tijd om hier tegenin te gaan, die tijd heb ik gehad…….. Groetjes v Hyperactief:)

  • Hyperactief

    :Z:Z:Z

  • Caro

    Zoek je toch lekker een ander bordje!!

  • Alkien

    Ik denk dat wij daar zelf wel over kunnen beslissen. We laten ons niet zo snel wegjagen Caro.

  • Marto

    Het wordt steeds onduidelijker wat jij wilt zeggen.

    De stellingname dat de psychologie/psychiatrie de macht heeft vind ik onzin. Ik heb er persoonlijk geen ervaringen mee en alleen al daarom hebben deze beroepsgroepen geen macht over mij.

    Als iemand macht over mij wil hebben moet h/zij veel moeite doen, want ik geef het niet zomaar weg. Macht heb je namelijk alleen als je het krijgt.

    Elke beroepsgroep probeert invloed te hebben op het onderwijs, omdat dat banen oplevert. Of het economisch iets oplevert is iets anders. (Alleen daarom al is onderwijs politiek.)

    Dat er zaken fout gaan in de psychologie is bijna vanzelfsprekend, omdat psychologie geen exacte wetenschap is. Er is geen gezamenlijk paradigma dat gehanteerd wordt. Hierdoor is elk ‘bewijs’ per definitie twijfelachtig.

    Ik geloof niet dat het psychologengilde mij bij voorbaat vergiftigd heeft. Ik heb namelijk ook zelf hersens meegekregen die ik moet gebruiken. Ik denk dat dat voor velen geldt. Ik denk dat jouw ongerustheid over de invloed van dit gilde onnodig groot is.

  • Caro

    Weg jagen?, wie heeft het over weg jagen?

    Lees de topic van Hyperactief 19-01-2005 16.27 uur.

    Caro.

  • Alkien

    Caro in die posting zet hij neer dat hij er geen tijd meer aan gaat besteden.

    Vervolgens maak jij de opmerking dat er dan maar een ander bord gegaan moet worden.

    Dus…wij gaan niet weg, is ook niet gezegd.

    Op jou opmerking met het naar een ander bord….zei ik wij laten ons niet wegjagen.

    Trouwens, waarom reageer je eigenlijk niet gewoon op het stuk, maar waarom op de persoon.

    Hyper heeft een goed stuk neergezet, daar ga je niet op in, maar wel het stemmingmakerijgedrag ten toon sprijden dat we dan maar naar een ander bord moeten uitkijken. Dan hoef je als je onze postings niet interessant vindt er ook niet op te reageren als dusdanig.

    Groet,

    Alkien.