Onderwijsraad: "Geef onderwijs meer via computer"

  • Pit

    Lavell schreef: “Op Europees niveau is de ICT op school hype alweer over, meldt het artikel.”

    “Last week the European Parliament voted by 522 to 16 to urge ministers across Europe to bring in stricter limits for exposure to radiation from mobile and cordless phones, Wi-fi and other devices, partly because children are especially vulnerable to them. They are more at risk because their brains and nervous systems are still developing and because – since their heads are smaller and their skulls are thinner – the radiation penetrates deeper into their brains. ”

    Of moet ik het voor je vertalen? Ach, je hebt vast wel ergens een online woordenboek.

    ============================================

    Pit: Mijn Engels is prima. Er wordt met ‘other devices’ volgens mij niet gedoeld op computers, want dat zou opzienbarend nieuws zijn en dan zou dat uitdrukkelijk vermeld staan. Deze Engelse zin is erg vaag.

    Er is voor zover ik weet niet angetoond dat laptops leiden tot hersenbeschadiging. Zoja, dan graag een link naar de concrete onderzoeksresultaten.

  • M Lavell

    “Er wordt met ‘other devices’ volgens mij niet gedoeld op computers, want dat zou opzienbarend nieuws zijn en dan zou dat uitdrukkelijk vermeld staan. Deze Engelse zin is erg vaag.”

    Dus de redenatie is: Ik wil het niet weten, dus is het niet waar.

    Doe nou niet zo suf. Er wordt gedoeld op straling. Ook die van wifi. Computers dus.

    Dat dit niet als wereldschokkend nieuws in de media komt, komt door mensen als jij die nog steeds geloven dat ICT het walhalla zal brengen. Onder hen ook veel journalisten die niet kunnen geloven dat wat ze lezen waar is.

    Ik vind het wel opvallend dat het Europese Parlement het inmiddels wel begrepen heeft. Nog even en er is wetgeving. Dan kunnen al die scholen hun enthousiaste plannen weer inpakken.

  • M Lavell

    Je maakt een eenvoudige digitale oplossing wel erg ingewikkeld zo.

    Zie dat artikel in Trouw. Die digitalisering komt er, met laptop, op school en thuis, draadloos en wel, gesponsord door Tele2.

    Overigens niet omdat scholen ineens wel gecharmeerd zijn van digitaal, maar omdat scholen ouders niet meer voor lesboeken mogen laten betalen. Laptops zijn geen lesboeken. Vandaar.

    Ik vind het geen vooruitgang.

  • Pit

    M. Lavell,

    Als je WiFi op je pc uitschakelt, worden er geen radiogolven uitgezonden. Gezondheidsschade door de elektromagnetische straling van een laptop is niet aangetoond. En computeronderwijs wordt ook niet afgeraden door de EU. Je gebruikt een artikel dat jouw mening niet onderbouwt.

  • M Lavell

    Lieverd, als je wifi uitschakelt, dan kun je niet meer mee doen met het digitale blackboard en al die leuke andere dingen die de school in een maatwerkpakket heeft meegekregen. Zoals bijvoorbeeld dat de meester vanaf zijn laptop kan zien of jij wel aan het werk bent. Op wifi uitschakelen staat dus straf. Mag niet.

    Enneh… hou ook maar op met het promoten van allerlei andere mogelijke variaties van ICT op school. Je hebt de slag verloren. Tele2 heeft 'm gewonnen. Vort, ga een ander baantje zoeken.