godsdienstonderwijs?

  • Persson

    In de vorm van bijvoorbeeld de Franciscaanse of Augustijnse traditie. En wat is een gymnasium anders dan leerlingen opvoeden in de Grieks-Romeinse traditie?

  • Persson

    Die tijd bedoelde ik niet; ik bedoel de redenering:

    A vond plaats in 1983, A vindt niet meer plaats in 2008, 2008>1983, dus het is goed, dat A niet meer plaats vindt.

  • roos

    Nee in de vorm van levensbeschouwing

  • erica

    Dag Rebecca,

    Wat een leuke manier om informatie te verzamelen voor je scriptie!

    interessant onderwerp ook.

    in je stelling zeg je dat het ‘'niet van deze tijd is’'. ik vraag me af waarom (niet).

    het kiezen van feestdagen lijkt me lastig: niet alleen moet je t gaan verdelen over de godsdiensten (evenredig of de ene meer dan de andere?) maar ook moeten die godsdiensten onderling weer aangeven wat voor hun de belangrijkste feestdagen zijn.

    Er zijn landen die ervoor kiezen met alle godsdiensten/bevolkingsgroepen rekening te houden.

    succes met je scriptie

    groeten van Erica

  • Bas Bintje

    Het is zo simpel:

    in 2008 vallen de kerstdagen op donderdag 26 en vrijdag 27 december = 2 dagen

    2e paasdag, 2e pinksterdag, goede vrijdag en hemelvaartdag zijn 4 dagen.

    2 + 4 = 6

    iedereen krijgt 6 verlofdagen op zijn/haar verlofkaart extra.

    wie zo nodig kerst wil vieren, neemt fijn 2 vrije dagen op.

    ook pasen, pinksteren en hemelvaart vieren? Neem nog 3 verlofdagen op.

    andere godsdienst en andere gelovige feestdagen? vooral vieren, dus verlof opnemen.

    en ik? ik neem een weekje extra Spanje.

    In het onderwijs

    De kerstvakantie blijft gewoon als schoolvakantie staan.

    Paas- en pinkstervakantie worden nooit expliciet gevierd.

    Kinderen mogen 4 x per jaar een dag niet komen i.v.m. feestdagen van hun geloof.

    Als hemelvaartsdag in de meivakantie valt, krijgen de kinderen 3 dagen per jaar.

    Hetzelfde geldt voor goede vrijdag. Valt die in de meivakantie of welke andere vajantie dan ook? Ook van de 4 dagen aftrekken.

  • Persson

    “in je stelling zeg je dat het ‘'niet van deze tijd is’'.”

    De grootst mogelijke drogreden: nieuw is beter.

  • roos

    Levensbeschouwing is van deze tijd

    mits je in deze tijd leeft

  • roos

    in een muliculturele samenleving dient men iets van elkaars levensbeschouwing te weten.

    Het voorkomt veel haat en nijd nederlanders hebben nou eenmaal een hekel aan het vreemde en onbekende

  • roos

    levensbeschouwing…blijf toch bij de tijd

  • roos

    tijd is een feit

    geen argumentatie