citoscore

  • Bas Bintje

    Zoek de fouten:

    “Weer wad geleerd .”

  • Marto

    De citotoets is slechts een momentopname. Sommige scholen hebben een leerlingvolgsysteem en baseren hun advies daarop.

    Van een vwo-leerling wordt verwacht dat hij (enige) inzet en doorzettingsvermogen heeft. Dit vind je niet terug in de uitslag van de citotoets.

    Je zou de leerkracht om een duidelijkere motivatie van zijn advies kunnen vragen en vragen waarop zijn advies is gebaseerd.

    Ik ben nieuwsgierig geraakt naar de toelatingstest die meet hoe de inzet van je zoon is en waarmee je kunt bepalen of de havo of vwo haalbaar is voor je zoon. Volgens mij bestaat deze niet.

    (De citotoets heeft al aangetoond dat hij een zeker kennisniveau heeft, dus deze hoeft niet opnieuw gedaan te worden.)

    Mijn advies zou zijn: schrijf je zoon in voor de brugklas havo/vwo en bekijk op de middelbare school zelf of je er goed aan gedaan hebt. Je kunt altijd veranderen als de keuze verkeerd is geweest.

  • Persson

    “Spatie” is geen spelling.

  • ingrid

    Dank U wel voor dit fijne advies,gelukkig zijn er ook mensen zoals U, die gewoon de vraag beantwoorden

  • Bas Bintje

    Daar gaat u niet over. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat het woord spatie de volgende betekenis heeft: “Een spatie is de ruimte die in geschreven tekst vrijgehouden wordt tussen twee woorden. Het is een van de minst opvallende vormen van interpunctie. De spatie wordt vooral gebruikt voor het scheiden van woorden. Strikt genomen is de spatie geen leesteken, maar de lege ruimte tussen de woorden zorgt er wel voor dat een tekst een stuk leesbaarder wordt.”

    Het klopt dat het geen spellingfout is, maar “het volk” begrijpt wat ik bedoel.

    En daar gaat het om.

    Bent u al lang een opalleslakkenzoutlegger?

  • Persson

    De spellingstheorie onderscheid alleen wel of aaneenschrijven. Bij de komma speelt die vraag niet, dus of iemand een ‘spatie’ intypt of niet, is geheel zijn eigen zaak. Je gooit ICT en spelling doorelkaar.

  • Bas Bintje

    “Je gooit ICT en spelling doorelkaar.”

    Graag een spatie tussen “door” en “elkaar”.

    Dit is geen spatie , maar een ICT !

  • Verbaasde lezer

    “ Don`t backfigth on my account. ”

  • Persson

    Samengesteld werkwoord: doorelkaargooien.

  • Persson

    I backfight also not. I was just speking wit Sir Bintje, if a space is something that home hears in spelltheory or that it is pure I.C.T.