citoscore

  • ingrid

    ik zit met een probeempje

    mijn zoon heeft een citoscore van 544 gehaald

    na enige discussie met de leerkracht krijg ik wordt mij nu medegedeeld dat mijn kind ondanks ruim voldoende score een toelatingstest voor de havo/vwo moet doen omdat de leerkracht zijn inzet niet sterk genoeg vindt

    hij heeft een prima rapport zonder onvoldoendes,haalt goede cijfers

    is dit gebruikelijk?

  • Chris

    Nee dat is niet gebruikelijk, niet bij ons op school in ieder geval.

    Ga gewoon naar de Middelbare school en meldt Uw zoon aan.

    De door Uw zoon behaalde score is ruim voldoende om naar het VWO te gaan.

    Daar zal blijken hoe zijn inzet en werkhouding is. Als hij bij een “niet sterke inzet”

    al 544 haalt dan komt dat wel goed hoor. Verder niet op ingaan.

  • Verbaasde lezer

    Hopelijk is het Nederlands van uw zoon beter dan dat van u. Zo niet dan kon het VWO wel eens een teleurstelling worden .

  • Bas Bintje

    “Hopelijk is het Nederlands van uw zoon beter dan dat van u. Zo niet dan kon het VWO wel eens een teleurstelling worden.”

    M'n beste, na “niet” hoort een komma en “kon” dient “kan” te zijn.

    Dus: Zo niet, dan kan het VWO wel eens een teleurstelling worden.

  • maw

    Nou zeg, ik kom toevallig deze pagina tegen, heb verder niks met onderwijs te maken en was gewoon nieuwsgierig waarover hier geprikt werd. Wat zult u trots op u zelf zijn om zo'n onnozel, niet van respect getuigend antwoord te hebben gegeven. Bravo, aplaus voor u zelf. :(

    U hoeft verder niet te reageren, want hier kom ik toch niet meer!

    Ingrid, ik hoop dat anderen je hier nog een advies kunnen geven waaraan je iets hebt ;).

    Anna.

  • ingrid

    hoi bas bintje

    Ik zag idd dat ik een fout had gemaakt,maar schreef dit in een nogal emotionele bui,maar misschien moet je niet zo snel een conclusie trekken of iemand belachelijk maken voor je het hele verhaal weet,erg onproffesioneel maar de andere mensen bedankt voor de fijne reacties

    p.s mijn zoon zijn nederlands is idd beter

  • Verbaasde lezer

    Dank voor uw verbeteringen.

    Al doende leert men , nietwaar ?

  • Bas Bintje

    “Al doende leert men , nietwaar ?”

    Geen spatie tussen “men” en de komma!!

  • Bas Bintje

    Geachte mevrouw Ingrid,

    Mijn reactie was zeker niet tegen u gericht, edoch op de neerbuigende wijze waarop ene verbaasde lezer op uw bijdrage reageerde.

  • Verbaasde lezer

    Weer wad geleerd .