kamp

  • roos

    u bent veelal de man van het rechtboek hier.

    is dat niet juist dan?

  • M Lavell

    Het is een beetje een wensdroom en ook wel een beetje een morele waarheid. Maar als puntje bij paaltje komt dan staat er in het wetboek niks waarmee je als ouder/leerling een vervangend programma op kunt eisen.

  • roos

    Ik dacht van wel..

  • M Lavell

    Daar heb je niks aan als je voor de rechter staat. Je hebt meer aan een concreet wetsartikel waar zonder twijfel uit te lezen is dat de school verplicht is een vervangend programma aan te bieden.

    Zo'n wetsartikel is er niet.

  • rebekka

    wat ik altijd al zeg: je bent in nederland afhankelijk van de goede wil van een school.. en dat is een gevaarlijke machtspositie die een school daarmee heeft!

  • roos

    ook in het geval dat een kind gewoon stomweg niet meegaat omdat het emotioneel daar niet toe instaat is…

    dan is er geen wettelijke onderbouwing voor de school omtrent het aanreiken van vervangende onderwijs ten tijde van afwezigheid van de andere klasgenoten?

  • rebekka

    “gewoon stomweg niet meegaat omdat het emotioneel daar niet toe instaat is…”

    maar wie bepaald dat het kind er dan niet toe in staat is???

    Weet je: ik ben altijd heel makkelijk in dit soort dingen. Ik ben me bewust dat ons kind erg moeilijke verstaanbaar gedrag vertoond. Ik vind dat als de leerkracht het niet ziet ztten, nou dan ben ik blij om de eerlijkheid. Wat ik jammer vind is dat dit wel meestal gaat onder het mom dat ons kind het niet kan, ipv dat de leerkracht het niet kan.

  • roos

    nee hier wil ik niet dat mijn kind meegaat

    en mijn kind wil niet mee.

    logisch wat tienjarigen hoeven niet op zevendaagse kamp.

    niet verantwoord te jong te laag opgeleid personeel.