dit is echt ongelooflijk

  • rebekka

    De ajunct directeur van de school van onze zoon, dat is zo'n zak! en nu gebeurde het toppunt!

    Onze zoon was thuis wat van slag. Hij heeft een verst. beperking en wilde niet meer naar een bepaald toilet

    Na door vragen, vertelde hij dat er een klasgenoot aan zijn piemel had gezeten.

    Nou kom ik zelf uit de zorg en weet ik, dat je nog zo correct kan werken, maar sexuele intimidatie kan weleens voorkomen, op elke locatie… Dat heb je met pubers… (daar hoef je geen verst. bep. voor te hebben, toch? hihi), laat staan met kinderen die zelf hun eigen lijf niet begrijpen.

    Ik heb het toch gemeld bij de ajunct directeur/locatiehoofd. Zijn reactie: “Dat soort practijken gebeurd niet op onze school….” en daarmee was de kous af…

    ongelooflijk toch???????

    Ik weet nog niet wat ik ermee ga doen. Of ik er überhaupt wat mee ga doen. Mijn energie is wat deze school aangaat helemaal op. Er gebeuren steeds van dit soort bizarre dingen, maar dit is toch wel het topunt. Bijvoorbaad, zonder enig onderzoek, navraag of wat dan ook: het slachtoffer geen gelijk, wij zijn tenslotte een goede school.

    (en misschien heeft hij het wel verzonnen hoor, hij heeft een verst. bep. , maar dan nog!)

  • muttah

    Mevrouw,

    U schrijft: ‘Mijn zoon zegt onzedelijk betast te zijn, maar verzint wel vaker dingen, en als het echt gebeurd is, vind ik dat eigenlijk helemaal niet erg (hihi) - maar die adjunct-directeur is een zak!’

    Op welk niveau bevindt u zich?

    Muttah

  • rebekka

    ik begrijp niet wat je nu bedoelt?

    Het ligt nu aan mij dat school dergelijke akties goedkeurt?

    Wat is eigenlijk jouw niveau?

    ik verzoek je vriendelijk iets concreter te zijn in wat je schrijft, zodat ik (en anderen) ook daadwerkenlijk snap wat je bedoelt!

    Een hele rotige vraag… maar ben je een autist? (echt niet rot bedoeld hoor, maar je hebt er wel het e.e.a. van weg)

  • ien

    och rebekka,, die muttah weet niet beter,, trek je er niets van aan

  • Brulboei

    Hij heeft vermoedelijk zijn medicijnen nog niet gehad, vandaar dat onsamenhangende gebrabbel.

  • rebekka

    pff en ik maar denken dat het aan mij ligt…

    het was overigens een oprechte vraag… ik heb jaren met autisten gewerkt, daarnaast heb ik er 1 thuis, maar hij heeft er veel van weg.

    maargoed… wat vinden jullie nou van dit verhaal….op een zmlk is het eigenlijk amper te voorkomen, maar die reactie van dat lokatiehoofd…

    Ik heb een klacht naar de directeur geschreven. Ben benieuwd wat daarop terug gaat komen.

  • Brulboei

    Ondanks de vers. beperking zou ik deze gebeurtenis toch serieus nemen. Het probleem is dat je niet weet of het wel echt is gebeurd.

    Die reactie van de ajunct directeur is meer in de trant van “ ik weet hier absoluut niet mee om tegaan”. Ik zou er nog even mee wachten om aktie te ondernemen en goed in de gaten blijven houden of dat zelfde kind het ook bij andere doet. Voor het zelfde is het een eenmalig incident geweest.

  • muttah

    Mevrouw,

    Heb ik de kern van uw “dit is ongelooflijk” niet goed samengevat? Wilt u zo goed zijn mij dan te laten weten op welk(e) punt(en) mijn resumé (a. uw zoon zegt onzedelijk betast te zijn, b. zegt wel vaker dingen, c. het geeft eigenlijk niet, d. de adjunct is een zak) onjuist is?

    Ben ik zo concreet genoeg? Mag ik een concreet antwoord verwachten?

    Autistiforme persoonlijkheden kenmerken zich erdoor indirect, figuurlijk, metaforisch, dus impliciet taalgebruik maar moeilijk te kunnen doorgronden of helemaal niet te begrijpen. Slechte lezers vormen een andere categorie. Bent u autistisch of een slechte lezer, mevrouw?

    De Nederlandse taal biedt vele mogelijkheden de ander respect te betuigen. Er is daarvoor ook een eenletterige aanspreekvorm die zijn waarde door de eeuwen heen heeft bewezen en nog hedentendage alom op waarde wordt geschat. U heeft dat woord voor uzelf afgeschaft. Ik vind dat arrogant maar u denkt daar vast een goede reden voor te hebben. Ik durf er bijna niet naar te vragen.

    De persoonlijke beledigingen die mij op op deze pagina ten deel vallen zijn zo platvloers; de scribenten ervan hebben zich niet goed in het stijlmiddel verdiept. Ook u zou er beter aan doen zich ervan onthouden.

    Ben ik zo concreet genoeg? Begrijpt u mij nu wel ‘daadwerkenlijk’?

    Groet Ieneke en Brulboeitje van

    Muttah

  • M Lavell

    “Ik vind dat arrogant maar u denkt daar vast een goede reden voor te hebben.”

    Rare zin is dit. Wat bedoelt u? Dat u denkt dat zij denkt een goede reden te hebben? Dat ze vast een goede reden heeft? Dat ze vast en zeker denkt?

    Hm…

    Overigens: Niets zo makkelijk als mensen op hun technisch taalgebruik te vangen. Een mooie gelegenheid ook om aan het onderwerp voorbij te gaan.

  • M Lavell

    Rebekka, het antwoord van dat schoolhoofd is een beetje dom. Ik zou nog eens proberen met hem in overleg te gaan. Vraag hem of hij bereid is over het voorval en het onderwerp te praten, of dat hij meent dat je je beter rechtstreeks tot de vertrouwensinspecteur kunt wenden voor vragen over deze kwestie.

    Zie: http://www.onderwijsinspectie.nl/klachten/seksuele_intimidatie/