vakantie

  • Chris

    Het is vakantie, jippie.

    6 weken niets doen, geen gezeur over PTA of ruzie in je mentorklas. Gewoon lekker op het balkon.

    Ik hoop wel dat we in de toekomst 6 weken vakantie houden. De discussie in dit land gaat de verkeerde kant op als het gaat om de werkdruk van docenten. Mensen op straat vinden altijd al dat docenten teveel vakantie hebben maar nu is de politiek ook an het denken over een verkorting van het aantal dagen dat de docent vrij is.

    Wat is jullie mening over het aantal vakantiedagen voor docenten in Nederland?

  • ZZ

    Staat in geen vergelijk tot de vakantiedagen van mensen binnen het bedrijfsleven. (eigen bedrijf!) Dus inkorten zou ik zeggen.

  • Chris

    Vriend van me in het bedrijfsleven is net terug van vakantie in Zwitserland, heeft afgelopen vrijdag maar even een halve dag vrijgenomen omdat hij teveel had gezopen en gaat over twee weken weer op vakantie. O ja bijna vergeten hij is ook op wintersport geweest in januari ofzo.

    Blijkbaar heeft hij best veel vrij, wel minder dan mij maar het is te overzien. Hij kan zeker drie keer op vakantie, ik kan dat met mijn loon echt niet betalen en het mooiste, hij kan gewoon een dag vrij krijgen, Ik moet nog mijn best doen om vrij te krijgen voor de trouwerij van mijn nichtje (dochter van zus moeder). er zijn zowel voordelen als nadelen aan het werken in het onderwijs als je kijkt na de vakantiedagen. Er word verwacht dat je in de weken dat je niet vrij bent zeker meer te werken dan mensen die een “gewone” baan hebben zodat je wat meer dagen vrij bent.

    Ander aspect van dit onderwerp, veel tweeverdieners willen dat er ni de vakantie wel gewoon opvang is voor hun kinderen zodat ze alle twee kunnen doorwerken, als dat niet door de staat in orde wordt gemaakt dan moeten de vakanties maar korter is de redenatie. wat hier van te denken?

  • Jos van der Sterre

    Her leerstof-jaarklassen systeem is een onevenwichtige groepssamenstelling.

    Zeker in het geval van grote groepen (zeg 20+) levert dit een enorme belasting van de leerkracht op. Ik kan me voorstellen dat die leerkrachten nu niet eens genoeg hebben aan hun vakantie. Wat mij betreft verandert een en ander aan dit systeem, maar zoals je weet wil ik nog wel meer vernaderen in het onderwijs.

    groet

    Jos

  • ZZ

    Is dit niet gewoon ‘kinne sinne’? Hij kan wel op vakantie, lees betalen, ik niet?

    Wellicht heeft deze vriend een werkende vrouw/vriendin en geen kids. Geen appels met peren vergelijken graag.

    Bij mijn zoons op school heeft een leraar zéker 3 weken extra verlof gehad, buiten de vakanties om! En hoe vaak zijn leraren niet ziek? Om de haverklap vallen er lessen uit vanwege ziekte of absentie van een leraar.

    Mijn echtgenoot heeft een eigen bedrijf en 25 vakantie dagen per jaar. Gewoon 60 uur of meer per week werken géén ADV hoe hoe heet die onzin?!.

    Dus waar gáát dit eigenlijk over??!

    Je moet niet zo zeuren, dát is het gewoon. In dit land is een tendens ontstaan van heel weinig (willen) werken maar er moeten bergen geld en emolementen tegenover staan. Ja hoor!

  • Marto

    Je hebt wel een mening, maar je weet er het preciese niet van.

    Ben je gewoon een naprater?

  • ZZ

    uh :?

  • Yvonne

    Ach, mensen op straat denken ook dat je klaar bent met werken als je om half 4 de school uitstapt.

    Als de politici ook zo denken, zijn ze nog dommer dan hun uitstraling. Het grote lerarentekort dat er weer aan zit te komen zal alleen maar nog groter worden als het aantal vakantiedagen kleiner wordt.

    Ze zijn trouwens lekker bezig in Den Haag. Wanneer gaan ze het kerstreces, het paasreces, het zomerreces etc. afschaffen?

  • Marto

    Je kent de volgende uitdrukking vast wel.

    De beste schippers staan aan wal.

  • jk

    De beste stuurlui staan aan wal.