Ik ga het niet doen.

  • mauw

    Jeetje, hoeveel persoonlijkheden heb jij wel niet, ik zou eerst maar eens een bezoekje aan de psycho brengen voor je verder studeert (gelukkig niet om ooit met kinderen te werken). Uit mijn ip-logger blijkt dat je elk postje wel onder een andere naam doet ML-hater dat je bent. Zoek toch een leven mannetje.

  • Zwannie

    Lees nog maar's goed. Het gaat om twee verschillende feiten, waarbij ik de reacties van de ouders probeer te schetsen.

    1. Een leerling rooft de pas van een docent leeg. Als mentor hoef je die ouders niet te bellen. Want wat zeggen ze? Hun zoon is slim en de leraar moet maar niet zo stom zijn om zijn pas uit te lenen.

    2. Een leerling heeft (ernstige)vernielingen buiten schooltijd gepleegd. Hij wordt door de politie van school gehaald voor verhoor. Wat zegt moeder tegen zijn mentor? Schandalig, hoe dúrft de politie… (i.p.v. het gedrag van zoonlief te veroordelen).

    Tegen deze mentaliteit van sommige ouders moeten mensen die in het onderwijs werken vaak opboksen. Ik meende in de opmerkingen van Tim nl.ook iets te lezen over ouders die tekortschieten bij de opvoeding.

  • zita

    Hoi Zwannie,

    En zo moeten veel ouders weer opboksen tegen de onkunde van sommige leerkrachten.

    Groetjes van Zita

  • M Lavell

    “Tegen deze mentaliteit van sommige ouders moeten mensen die in het onderwijs werken vaak opboksen.”

    Ja. Politie-agenten, stadswachten, parkeercontroleurs, verplegers, winkelmedewerkersr en noem maar op moeten dat ook. Mensen kunnen zich nu eenmaal akelig horkerig gedragen.

    “Ik meende in de opmerkingen van Tim nl.ook iets te lezen over ouders die tekortschieten bij de opvoeding.”

    O. Tja, als je daar niets mee te maken wilt hebben, dan moet je niet in het onderwijs gaan werken. Dat komt voor namelijk. Gelukkig niet zo vaak hoor, zie het onderzoek van het SCP. Niet zindelijke 4 jarigen komen vaker voor.

    Maar als je je leven laat vergallen door de uitzonderingen, dan moet je vooral zorgen dat je niet met de uitzonderingen te maken krijgt inderdaad.

  • Zwannie

    “Maar als je je leven laat vergallen door de uitzonderingen, dan moet je vooral zorgen dat je niet met de uitzonderingen te maken krijgt inderdaad.”

    Die indruk wilde ik anders niet wekken… ;-)

  • petra kroos

    Hoe weet u zo goed hoe de ouders gaan reageren?Als ze nergens van af weten kunt u ze ook geen verwijten maken.

  • Zwannie

    Details noem ik niet, maar van iemand die al wat langer meeloopt neem ik aan dat hij het bij het goede eind heeft.

  • jk

    Wauw, handig zo'n ip- logger. Hoe werkt dat? Ik ben niet zo'n computerfreak maar denk je dat ik daar ook mee kan werken? Ik denk namelijk dat er vaak “misbruik” gemaakt wordt op deze manier op dit prikbord.

    Is dit iets dat ik ergens kan downloaden, ………met een gebruiksaanwijzing?

    Ik hoop dat je reageert, lijkt me heel leuk om mee te experimenteren.

  • petra kroos

    Als deze persoon het allemaal zo goed weet,weet hij toch ook dat hij zijn pasje niet aan deze leerling moet uitlenen.

    Het politieoptreden is een zaak tussen de politie en de ouders,hoeft de school zich niet druk om te maken.

  • Zwannie

    Dat zou hij inderdaad niet hebben gedaan, want als mentor kent hij zijn pappenheimers… een nieuwe collega echter nog niet.