Leerlingen verwijderen

  • roos

    hm…

    mijn stelling is altijd…maak me bang lieve leerlingetjes van me en wees eens echt erger als dat ik zelf ooit eens was….dan vertrek ik en niet eerder.

  • Bert27

    1 leerling komt voorlopig niet meer op school. Ouders hebben de leerling “ziek” gemeld. Dit hebben zij gedaan omdat de sfeer in de klas wordt verziekt en omdat hij anders elke les eruit gezet zou worden door zijn gedrag. Ben ik hier blij mee? Nee want dit is wederom een tijdelijke oplossing. Het probleem wordt dus niet opgelost.

  • Marto

    Sommige leerlingen passen gewoon niet in ons onderwijssysteem, ondanks of soms dankzij de ouders.

    Ik denk dat dit soort leerling een zodanige begeleiding nodig heeft, zodat het zichzelf later op een goede manier in de maatschappij kan handhaven. Men zou een apart leertraject voor dit soort mensen moeten ontwikkelen. Ik denk dat dit een traject buiten de reguliere school om moet zijn.

    Het huidige beleid lijkt erop gericht te zijn deze leerlingen bezig te houden tot hun 18-de en daarna gewoon los te laten. Nu worden docenten er gewoon mee opgezadeld. Docenten krijgen nu ter ondersteuning gedragstherapie, meestal in de vorm van een pedagogische cursus, om de betreffende leerling in de klas te kunnen handhaven.

  • roos

    sommige onderwijssystemen passen gewoon niet bij bepaalde leerlingen

  • Piet de Ruiter

    Beste Marto,

    Je kunt eens kijken naar het project van Youth-Challenge. Zij hebben een leertraject ontwikkelt voor jongens in de leeftijd van 12 tot 23 jaar. Zij hebben een persoonlijke en mehodische aanpak waarbij ze voornamelijk gebruik maken van buitensport en survival om jongeren te helpen ontwikkelen. Meer informatie is te vinden op de website van Youth-Challenge:

    Mvg

    Pieter