Leerlingen verwijderen

  • Bert27

    Ik ben werkzaam op het vmbo en ik merk dat er steeds meer leerlingen bij komen die hier volgens mij niet horen. Zij hebben echte gedragsproblemen. Bij ons op school worden leerlingen geschorst maar ik merk dat de leerlingen hier niet van onder de indruk zijn.

    Wanneer mag een leerling verwijderd worden van school? Volgens de leiding is dit namelijk zéér moeilijk te realiseren. Ik vind dat we nu aan het pappen en nathouden zijn.

    Wie o wie heeft voor mij enige informatie omtrent de mogelijkheden die er zijn voor leerlingen met ernstige gedragsproblemen.

    Alvast bedankt.

  • Chris

    Even wachten tot M Levell je berichtje leest en je hebt je antwoord, haha.

  • ¥ Lotje ­­¥

    Hoi

    Eens met de ouders eerst praten dat de leerling een probleem heeft bij de rest van de klas. En voorzichtig zeggen als het niet over is . Of men er niet beter aan doet om op een andere school te doen . Dan weten ze zoal een beetje waar ze aan toe zijn. Betrek de ouders er bij..

  • Bert27

    Tja ouders weten ervan, zijn keurig op de hoogte, maarja als ouders ook zo zijn of als ouders geen controle over hun kind heeft dan houdt hun hulp ook op. En Lotje, het voorzichtig zeggen als het niet over is daar geloof ik niet in. Ik geloof in duidelijkheid.

  • ekse

    Misschien helpt het om de politie in te schakelen? Er zijn tegenwoordig projecten waarbij jongeren die overlast geven intensief worden begeleid. Vraag eventueel aan de wethouder in je gemeente of zij dat ook kunnen organiseren? Mogelijk staan deze probleemleerlingen ook geregistreerd bij de politie?

  • M Lavell

    Er zijn per gemeente/regio diverse zg rebound projecten waar onverbeterlijke leerlingen (tijdelijk) terecht kunnen. Zoiets moet je regelen als vmbo school. Je kunt ze niet verwijderen zonder zoiets geregeld te hebben.

    Bel eens met leerplichtzaken. Die kunnen je wellicht de weg wijzen.

  • Bert27

    Tja, ik bel deze week met leerplicht. Rebound is er ook bij ons echter er zijn lange wachttijden en als een leerling terugkomt is er géén verbetering in zijn/haar gedrag dus hier heb ik geen hoge pet van op.

  • M Lavell

    Tja, het onderwijs heeft geen eenvoudige taak. Deze kinderen horen er ook bij. Iemand moet het doen.

  • roos

    Met de ouders praten…juist ja

    wellicht is er al ergens een voorbeeld opgedaan(ouders)

  • roos

    waarom moet Bert dat doen?