lerares

  • marloes

    Scholen zijn altijd op de hoogte van waar de kinderen vandaan komen en waar ze naartoe gaan. Ze zijn verplicht aan elkaar de gegevens van de leerling door te spelen. Niet inlichten van de school is dus niet van toepassing. Anders zou je zo je kind van school kunnen weghouden……Er is altijd iets van een overdracht, mondeling of schriftelijk.

    Jammer dat het zo gelopen is. Ook jammer dat je direct voor je kind kiest en niet even de kat uit de boom hebt gekeken. Bedenk dat dit soort zaken voor een directie ook heel lastig zijn, laat staan voor de betreffende leerkracht. Ik weet niet of je de goede beslissing hebt genomen, de tijd zal het leren.

  • bianca

    Tuurlijk kies ik voor me kind en gelukkig weet ik het best hoe zij is. Dan kan u wel makkelijk zeggen je moet de kat uit de boom kijken maar als u een kind zou hebben die helemaal in paniek raakt als ze alleen die juf al ziet lopen op school en gelukkig niet zij alleen bijna de helft van die klas.. En ik heb op deze site niet alles gezet wat er allemaal in dat jaar is gebeurt dus als u dat zou weten dan zou u ook wel anders piepen.

    Sinds de kinderen in de klas hebben gehoord dat ze die juf hebben zijn ze zich zelf niet meer. Nou dat is een goed teken maar niet heus..

    En ik weet ook wel dat het voor de directie moeilijk is maar als je telkens de zelfde klachten krijgt over een juf en het maakt niet uit welke groep deze juf heeft het zijn telkens dezelfde klachten. Dan hadden ze als directie zijnde al lang stappen moeten onder nemen en dat hebben ze niet gedaan..

  • Marto

    Ik heb bedoeld dat de ‘ leerlinginformatie’ door de ouders zelf kan worden doorgegeven, zonder dat de ‘ oude school’ precies weet waar het kind heen gaat.

    Je kunt je kind niet zomaar van school weghouden, want de school waarop het kind zit zal ook doorgeven aan bevoegde instanties dat het kind op school geplaatst is.

    Ik ken overigens mensen die hun kind van school hebben weggehouden, zonder dat dit consequenties had.

  • anja

    hoi bianca.

    JE HEBT GOED GEHANDELD!

    omdat je niet alles hebt geschreven kunnen wij geen oordeel over geven.

    jij weet wat er precies speelt en als andere mensen ook over deze juf klachten hebben vind ik het een slechte directie!

    en marloes zit niet in het zelfde schuitje als jij.

    nogmaals goed gedaan.

    groetjes anja.

  • anja

    hoi bianca.

    hoe is het afgelopen?

    heb je al een nieuwe school gevonden?

    en hoe reageerde de oude school?

    groetjes anja

  • bianca

    ben een paar dagen weg geweest van me werk dus vandaar nog een updatetje gemaakt.

    Ik heb een nieuwe school voor me dochters gevonden want als ik het doe dan doe ik het goed en haal ik gelijk allebei me dochters van school af.

    De nieuwe school zit er heel leuk uit en doet ook een hoop met de kinderen en de klasjes zijn niet zo groot 20 kinderen per klas.

    De oude school was dus niet blij dat ik ze er vanaf haalde want het was niet de bedoeling dat ik vanwege een lerares me kinderen van school afhaalde en als ik dat tegen ze had gezegt dan hadden ze wel misschien iets kunnen doen.

    Dus heb gezegt waarom nu wel ineens en daarvoor niet daar gaven ze niet echt antwoord op. En heb ook gezegt tegen ze als jullie niks doen dan haal ik ze van school af.Dus echt geluisterd hebben ze dus ook niet.

    Ik zeg het is heel jammer dat het zo heeft moeten lopen maar vanaf 1 september beginnen ze op een nieuwe school. Maar nu komt het mooiste ik heb dus gehoord dat de kinderen van de directeur ook op de nieuwe school van mijn kinderen zit dus ik kom hem misschien nog wel eens een keer tegen.

    groetjes bianca

  • anja

    hoi biaca

    dat is wel een lachertje .

    is die zeker ook niet tevreden.

    vind het wel een slappeling hoor.

    en heb je al reactie gehad van andere ouders?

    maar je hebt het goed gedaan nogmaals hoop dat ze het op die nieuwe school

    heel leuk gaan vinden.

    groetjes anja

  • bianca

    ik heb genoeg reactie gehad van andere ouders.. Er zijn nog 3 moeders die hun kinderen vanwege de juf weg hebben gehaalt. Dus het is geen goeie reclame voor de ouwe school.. En er blijven genoeg ouders over die het niet durven en laten hun kind maar bang naar school gaan.. Nou dat vind ik dus ook niet gezond.

    Mijn kinderen hebben gisteren een dagje mee gedraait op de nieuwe school dus ook gelijk hun nieuwe klas gezien.. Ze kwamen lachtend uit school en hadden allebei al gelijk een vriendinnetje dus dat komt helemaal goed.. Dus ik heb een goeie keus gemaakt..

    groetjes bianca

  • Klaas Nietzovaakmeer

    Sommige ouders klager wel erg snel.

  • anja

    hallo bianca.

    fijn dit goede nieuws te horen!

    en leuk dat ze gelijk al een vriendinnetje hebben .

    veel succes in de toekomst.

    groetjes anjabianca schreef:

    >

    > ik heb genoeg reactie gehad van andere ouders.. Er zijn nog 3

    > moeders die hun kinderen vanwege de juf weg hebben gehaalt.

    > Dus het is geen goeie reclame voor de ouwe school.. En er

    > blijven genoeg ouders over die het niet durven en laten hun

    > kind maar bang naar school gaan.. Nou dat vind ik dus ook

    > niet gezond.

    >

    > Mijn kinderen hebben gisteren een dagje mee gedraait op de

    > nieuwe school dus ook gelijk hun nieuwe klas gezien.. Ze

    > kwamen lachtend uit school en hadden allebei al gelijk een

    > vriendinnetje dus dat komt helemaal goed.. Dus ik heb een

    > goeie keus gemaakt..

    >

    > groetjes bianca