Verzin je eigen wereld

  • Bas Bintje

    Applaus!! Je begint het licht te zien. Je gaat echt vooruit!!

  • Peerke

    Ik heb het echter over jou.

  • Bas Bintje

    Joh toch… dat was me nog helemaal niet opgevallen….

  • Theo

    Een vlag in de vorm van een rechthoekige cirkel, lijkt mij een prima idee.

  • Bas Bintje

    aha, zo staat de vlag ervoor….

  • Peerke

    In je wens voor gek te staan ben je geslaagd.

  • Bas Bintje

    Heerlijk he, af en toe iemand naast je!

  • coördinator

    Nog even terug naar de oorspronkelijke vraag:

    Er zijn twee soorten fanatasiekaarten: die van de ‘Atlas van de belevingswereld’ en die van Geofictie.

    De eerste soort gebruikt een kaart (of kaarten) om bepaalde menselijke eigenschappen of emoties uit te beelden. Ook kun je met zo'n kaart iets leuks doen voor een zoveel-jarig jubileum van iemand door hoogtepunten uit leven en/of carrière als elementen van een kaart weer te geven.

    Bij Geofictie probeert de maker zo nauwkeurig mogelijk een land te verzinnen, maakt daar een goede kaart bij met alles erop en eraan en gaat zelfs nog verder door er ook een geschiedenis, culturele activiteiten en wat niet al bij te verzinnen. Doe je het helemaal perfect verzin je ook een eigen taal met grammatica- en spellingsregels. Een voorbeeld van die perfectie is het land Spokanië.

    Bepaal dus eerst wat voor soort kaart(en) je wilt maken.

    Bij vlaggen kun je eerst kijken wat voor soort vlaggen het meeste voorkomt: met strepen, met wapens erin etc. Kijk bv. op de World Glag collection:

    http://web.telia.com/~u84508119/front.html

    Daarna kun je beslissen of je een afwijkende vlag wil maken of een die lijkt op een al bestaande.

    Voor de soorten kaarten en websites van gefantaseerde landen moet je eens zoeken op cartografie.startpagina.nl

    Daar vind je een rubriek Geofictie en een rubriek Fantasie en cartografie.

    De sites kunnen je zeker op weg helpen.

    Succes!

    Coördinator