Verzin je eigen wereld

  • Hilde

    Naar aanleiding van het boek ‘Atlas van de belevingswereld’ wil ik zelf werelden gaan maken. Heeft iemand dit wel eens gedaan en heeft die nog tips?

    Ik loop nu bijvoorbeeld op tegen het probleem ‘hoe verzin ik een goede vlag?’

    Tips en ideeën zijn van harte welkom!

  • Peerke

    Kijk een bij het genootschap van de geofictici.

  • Theo

    Je bent vast geen aanhanger / voorstander van (sociaal) -constructivistisch onderwijs!

  • Theo

    Nieuwsgierig? Kijk eens op

    http://www.natuurlijkleren.net/constructivisme.php

  • Bas Bintje

    Dank zij het onderwijs zijn er minder analfabeten en meer idioten.

  • Peerke

    Ik zeg alleen, dat ze daar moet kijken. Waar ik voor- of tegenstander van ben, is daarmee niet gezegd. Ik ben voorstander van alle vormen van onderwijs, die iets wezenlijks bijdragen aan het kennisniveau. Uiteraard gaat he dan om reële kennis.

  • Peerke

    “Natuurlijk leren is leren vanuit de behoefte tot zelfontplooiing (intrinsieke motivatie).”

    Heel veel leerlingen hebben echter geen zin om uit zichzelf wat te leren. Kijk naar de vele hangjongeren. Die moet je dus op een of andere manier aanzetten, extrinsiek motiveren. Voorts zijn er er ook genoeg, voor wie“natuurlijk leren” wel werkt, maar zodra een bepaald lastig niveau bereikt wordt, stopt het natuurlijk leren. Een kundig docent tilt je over dat dode punt heen.

    “waarin leerlingen kunnen beschikken over de ‘kennisrijkdom’ die in de huidige maatschappij aanwezig is”

    Veel van die kennis zit achter slot en grendel.

  • Peerke

    Ik zie het.

  • Bas Bintje

    Goed zo! Beetje zelfkennis kan echt geen kwaad

  • Peerke

    Ik zie het.