voor Marto

  • cato

    peerke

  • Theo

    Je schrijft:

    'Welnee. Alle kans dat Marokko aanmerkelijk diverser is dan Nederland. Van oudsher bovendien. Vergeet niet dat de Arabische wereld de welvarende en ontwikkelde wereld was, toen wij elkaar nog met knuppels achterna liepen (zie ook de geschiedenis van de wiskunde). Dat heeft toen al immigratie van allerlei soort veroorzaakt. Zo is er een riante groep Marokkaanse Joden, zijn er hele hordes restant van de diverse bezettingsmachten (Turken, Fransen, Engelsen, Duitsers), en wordt het land al decienia (de laatste in toenemende mate) overspoeld door Afrikanen uit alle windstreken die de oversteek naar Europa willen maken.'

    Het verhaal dat je schrijft, wat betreft de diversiteit, geldt ook voor Nederland. Ik herninner mij het boek, als ik mij niet vergis met de titel, Het onstaan van de Nederlanden van Blom cs, waarin de auteurs een historisch overzicht geven over de immigratie van bevolkingsgroepen vanuit het noorden van Europa van ‘toen’ naar ‘de Nederlanden’.

  • Theo

    Waar kan ik het (juiste) antwoord vinden? Of is er meer dan 1 juist antwoord?

  • Peerke

    En er is nog Casablanca, waar vrijuit gehoerd en gesnoerd kan worden, waarbij Amsterdam een braaf gristelijk Veluwedorp is. Maar Marokkanen hier spiegelen ons nog voor, dat ze daarachter nog leven, zoals in de Middeleeuwen.

  • Peerke

    Woher kommt das Salz im Meer?

  • Theo

    Wetenschappers beantwoorden deze vraag verschillend. Voor zover ik weet, ontstaat het zout in een zee door de beweging van het water. Ook heb ik gelezen dat het zout is ontstaan door beweging van ‘landmassa’s'. Misschien beschikt(e) Moeder Natuur wel over een enorme voorraad Na-+ en Cl - ionen ?…..

    ‘Wie kommt das Salz ins Meer’ is ook een interessante vraag, maar dit is zoals je weet de titel van een boek van Brigitte Schwaiger….

    .Peerke schreef:

    >

    > Woher kommt das Salz im Meer?

  • Caro

    “Ook op de Eendracht die voor een belangrijk deel drijft op snoeprijsjes van stadsbestuurders (niet alleen Rotterdam, maar ook Amsterdam). Maar ja, dat zijn de sponsors van het schip, dus daar komt niks van in de krant”

    Is ook niet relevant want die betalen zelf mee aan de eventuele reparatie!

    Het is gewoon van de zotte dat een stelletje criminelen van welk alooi dan ook wordt verwent met dit soort snoepreisjes betaald met belastinggeld. Ze lachen zich helemaal gek! Zoals iemand anders hier al voorstelde; je moet dit soort volk gewoon opsluiten en stroom laten fiesten. Vind ik persoonlijk wel een goed idee.

  • Caro

    een glaasje advocaat..

  • Marto

    O, jawel hoor. Ik heb al een paar keer met de koningin gesproken.

  • M Lavell

    Het is geel en het staat in de weg……..

    …. Een chartergast in regenkleding