“Als ik me niet vergis, bepleit u de afschaffing van het centraal examen op middelbare scholen, omdat sommige leerlingen examenvrees hebben, maar u vindt dat het er niet toe zou mogen leiden, dat vervolgopleidingen een plaatsvervangend examen gaan opleggen. Er moet een alternatief bedacht worden”
zat opleidingen die geen centraal examen meer hebben. Dus het wiel hoeft niet opnieuw uitgevonden te worden.
Ik bepleit niet de afschaffing van de controle of iemand de stof onder de knie heeft, zoals u kan lezen. Ik vraag me af of een centraal examen een goede manier is. Een centraal examen is een moment opname, en niet zo heel veel zeggend…Examenvrees is een punt, maar wat met ziekte, familieproblemen enz. Of gewoon je dag niet hebben..
Verder heb ik een aantal berichtjes ff snel tussendoor geschreven… excuses voor de leesproblemen die daardoor zijn ontstaan. Ik heb nooit ontkend dat ik geen fouten heb gemaakt, dus tja… ik vraag me af wat wil je bereiken met een lijst van schrijffouten opsommen? Het komt belerend over.
Je had ook kunnen vragen waarom ik schrijffouten heb gemaakt, of dat ik het extra zou willen doorlezen wat ik heb geschreven, omdat je het moeilijk te begrijpen vindt wat ik heb geschreven. Dat valt onder sociale vaardigheden. (en zo ook voor martine)
De manier waarop, is wat me stoort.