verwijdering basisschool

  • rein

    Verwijdering van school gaat toch door ondanks zijn op de wachtlijst staat voor het bascule De school heeft zich aan de wettelijke verplichtingen gehouden en mag dus na 8 weken toch een kind verwijderen

    Het schoolbestuur stuurt mij een brief van de bevindingen van m'n dochter op school

    Deze lijkt erger dan in het gesprek op school

    Het nadeel is dat het schoolbestuur een copie stuurt naar de leerplichtambtenaar en de onderwijsinspectie

    Op deze manier gaat men er altijd van uit dat de school gelijk heeft want mij kant van het verhaal is niet van belang voor hun

    Van de schoolinspectie hebben we vernomen dat de school juist gehandeld heeft

    Je staat dus eigenlijk machteloos

    Een onderwijsconsulent kijkt nog wat er mogelijk is

    gr.

  • rebekka

    volgensmij MOET er nog een gesprek komen waar alle partijen bij zitten. (jullie, school, en instanties. Dat hoort ijn de procedure tot verwijdering. School moet aktief mee zoeken naar een andere plaats gedurende 8 (?) weken.

    Het is slim om zelf ook je contacten op te bouwen met leerplicht ambtenaar en onderwijs consulent. Dus gewoon vaak bellen.

    Ik denk dat het niet meer dan redelijk is dat er gewacht wordt tot de uitslag van de bascule er is. Anders ontstaat er een situatie dat jullie kind van hot naar her gestuurd wordt, en dat is niet echt5 geod te noemen voor jullie kind. Ik zou dus zeker bezwaar aantekenen.

    Waar ik altijd van baal wat betrefd scholen: ze doen altijd net of ze het doen voor het kind, terwijl het eigenlijk vaak alleen maar ten bate van de school is……

    (mijn kind moet ook een nieuwe school zoeken)

  • rein

    De school zei inderdaad ook altijd dat ze het beste voor m'n dochter wilde

    Nu ze het vermoeden hebben dat ik niet snel genoeg achter een andere school aan zou zitten en het advies van dijk en duin negeerde zetten ze haar gewetenloos op straat Uiteindelijk telt alleen het belang van de school ook bij het schoolbestuurrebekka schreef:

    >

    > volgensmij MOET er nog een gesprek komen waar alle partijen

    > bij zitten. (jullie, school, en instanties. Dat hoort ijn de

    > procedure tot verwijdering. School moet aktief mee zoeken

    > naar een andere plaats gedurende 8 (?) weken.

    >

    > Het is slim om zelf ook je contacten op te bouwen met

    > leerplicht ambtenaar en onderwijs consulent. Dus gewoon vaak

    > bellen.

    >

    > Ik denk dat het niet meer dan redelijk is dat er gewacht

    > wordt tot de uitslag van de bascule er is. Anders ontstaat er

    > een situatie dat jullie kind van hot naar her gestuurd wordt,

    > en dat is niet echt5 geod te noemen voor jullie kind. Ik zou

    > dus zeker bezwaar aantekenen.

    >

    > Waar ik altijd van baal wat betrefd scholen: ze doen altijd

    > net of ze het doen voor het kind, terwijl het eigenlijk vaak

    > alleen maar ten bate van de school is……

    >

    > (mijn kind moet ook een nieuwe school zoeken)