64000 uitvallers (VMBO) per jaar

  • jk

    #Arme kinderen studeren vanzelf wel, die hoef je niet te motiveren.#

    Mag ik hieruit opmaken dat de kinderen van ouders die bij de voedselbank staan voor eten en nauwlijks het hoofd boven water kunnen houden allemaal HAVO, VWO en gymnasium gaan doen? Of bedoel je de arme kinderen uit de sloppen wijken van Rio?

    Ik heb toch echt het gevoel dat deze opmerking nergens op slaat!

  • Marto

    Kun je aangeven op welk deel van mijn verhaal je nu reageert?

  • Jos van der Sterre

    Succesbeleving is cruciaal voor succes van de leerling. juist dat wordt ontnomen doordat het kind niet mee kan sturen in het leerproces en voortdurend te horen krijgt dat het het niet goed genoeg doet.

    grz

    Jos

  • Peerke

    Dan moet het zeggen: “Wat?? Ik niet kunnen leren?! Wacht maar even, ik laat jullie wel eens wat zien!!”

  • Peerke

    Als je “VWO” zegt, hoef je het gymnasium niet meer apart te noemen.

  • Chris

    ai als eerste op je eigen bericht reageren, wel een beetje triest.

    Maar nu even belangrijke dingen.

    Ik heb hetzelfde programma gezien en trek toch wel een andere conclussie. Deze leerlingen die vastlopen zijn op een school zonder dwang en straf niet beter af volgens mij. Een deel wel denk ik maar het grootste deel niet. Hun problematiek ligt ook elders, vaak niet in het onderwijs maar bijv. thuis ofzo… Wel leuk om te zien dus dat je snel een conclussie trekt die perfect past in jouw beeld van de wereld en ik niet. Volgens mij zijn er wel meer mensen die het ook niet zien. mischien is het tijd, Jos om even een stapje terug te doen en je rust pakken, je zit er iets te veel in, bent er iets te veel met je vrijwaardingsscholen bezig.

    het is tenslotte vakantie, geniet van de zon en dan zien we je over 6 weken weer terug met je hoofd leeg en lekker fit.

    Groetjes Chris.

  • angel

    wat een bull shit

  • angel

    interessant

    veel herkenning voor mij bij zembla

    geen erkenning maar wel herkenning

    ik begrijp 1 ding niet waarom u dit hier prikt?

    gezien de reacties die u hierop mag ontvangen vindt u op deze prikpagina toch niet de juiste doelgroep?

    Of vergis ik mij ..is dit de reacties waarop u had gehoopt?

    Mag ik zo vrij zijn u site aan te linken aan mijn eigen site ?

    ter inzage zend ik u per e-mail het adres.

  • jk

    Waarom reageer je niet op mijn antwoordt?

    Ik vind gymnasium toch altijd net iets meer hebben dan VWO, vandaar dat ik het er extra bijzet.

    Wil je ook nog even op mijn antwoordt reageren, ik wil je visie hierop graag lezen.

  • Jos van der Sterre

    De doelgroep is overal ! De reactie laten vaak wel te wensen over, maar dat is prikborden eigen.

    Ja, uiteraard mag je doorlinken vanaf jouw site. Hartelijk dank!

    Jos