wat wordt er bij jullie allemaal op de basisschool gedaan

  • Jan

    Beste Angelique,

    Ik heb dertien jaar lang in het voortgezet onderwijs voor de klas gestaan. Als er iets is wat ik in al die jaren heb geleeerd, dan is het wel dat het Nederlandse onderwijssysteem zo rot als een mispel is. Verwacht dus vooral niet teveel medewerking, want docenten, directies en besturen, zonodig de minister van onderwijs, praten altijd recht wat krom is.

    Daarmee verhullen ze hun eigen incompetentie en hun onvermogen om het onderwijs te maken tot wat het eigenlijk zou moeten zijn. En dat is het al vele, vele jaren niet meer.

  • Jos van der Sterre

    Hoi Angelique,

    jij schreef:

    ik wil eens wat dingen gaan uitzoeken om zo misschien met ouders een plan te maken zodat onze kinderen weer kind kunnen zijn op school.

    Heb je gekeken op www.vrijwaardingsschool.nl? Zo ja, wat denk je van hetgeen de stichting wil gaan doen? Naar mijn insachatting ben jij met min of meer hetzelfde idee in de weer als stichting Vrijwaardingsschool.

    Het belang van het kind eerst dus ….. Misschien kun je als ouder de stichting steunen en mee opzetten. De stichting zoekt nog bestuursleden.

    groetjes

    Jos

  • Jos van der Sterre

    Kijk …. ik ben het gewoon met je eens Jan …..

  • angelique

    hoi Jos,

    Ja daar heb ik gekeken,en in heel veel kan ik me vinden daar.

    Maar als bestuurslid poeh ik krijg het druk,op school heb ik toch een indruk achtergelaten want ik kreeg vandaag een mail of ik niet er bij wil in de schoolcommissie omdat mijn verhaal en mijn punten wel zeer sterk waren overgekomen.

    Nou weet ik niet of ze dat nog steeds vinden hahah want toen wisten ze nog niet dat ik met een paar anderen een zeg maar bombrief aan alle leerlingen,leraren en leraressen en natuurlijk de directie heb gegeven met hoe zat wij het zijn.

    Dat wij opheldering willen hebben,waar ze naar toe willen etc.

    ze staan allemaal met een chagerijnig hoofd voor de klas niet meer weten wat te doen.sommigen zelfs met tranen in de ogen omdat ze zo blij waren dat er door de ouders nu wat naar buiten kwam.en dat wij een info avond eisen met een heleboel uitleg.

    Hangt er ook nog op het prikbord bij de deur voor de klas een briefje over kinderen en ruzie…..mijn zus zei die kan je wel weghalen hoe wil je de kinderen dit gaan uitleggen als jullie zelf onderling kiften het antwoord was jullie hebben gelijk.

    Ik zei jullie vergeten 1 ding in deze hele schoolse oorlog en dat zijn de kinderen.

    jaja we kregen alleen maar gelijk,gelukkig maar dat is al 1 punt hahaha.

    morgen is de laatste dag dat ouders het briefje in kunnen leveren en dan wordt het wachten op een reactie als we dit overhandigen.

    en tuurlijk heb je altijd ouders die hun mond niet open durven te doen,of die zeggen

    nou het gaat mij alleen om groep 3(dat is ook waar mijn dochter inzit(daar zijn dus al 10 wissels geweest)en de rest kan me niet schelen…. nou lekker dan.

    of dat die kinderen eeuwig in groep 3 zitten,ik vind het heel erg belangrijk dat het systeem in de hele school klopt.

    ik heb de link van vrijwaardingsschool trouwens ook naar de schoolcommissie(1 ervan)gestuurd die zou het vandaag of morgen lezen en woensdag hoor ik daar meer over ben benieuwd.

    maar die deelde wel mijn mening dus ik hoop dat we een stap verder kunnen komen.

    zit alweer een heel verhaal te typen,wel prettig je ei even leggen bij onafhankelijke mensen.

    Maar wat voor staartje hier nog uit gaat komen zal ik natuurlijk zeker nog vermelden.

    zoals ik al zei als ik mijn tanden ergens inzet laat ik niet zomaar los,en dat heb ik ook zonder blikken of blozen bij directie en het team neergelgd.

    en zo van jullie hebben niks meer te willen het is nu onze beurt jullie hebben kansen laten liggen nu zorgen we ervoor dat onze stemmen gaan tellen.

    jee wat een verhaal ik zal jullie niet verder op houden anders wordt het een heel boekwerk hier.

    maar wel heel erg fijn om reactie s te lezen……….bedankt!!

  • Jan

    Oké Jos.