Vanmorgen op het nieuws!

  • jk

    Ik heb dezelfde ervaring. In groep 5 had mijn zoon een oudere leerkracht die gelijk met de kinderen zijn jas aantrok en zijn tas pakte, jij ving je kind op en zag de leerkracht op de fiets stappen.

    Lerares staat om kwart over 3 op de brandtrap een sigaretje te roken en als je nog een kwartiertje met een moeder stond te praten dan zag je de lerares om half 4 bij de bus staan.

    Als ik na school naar de supermarkt ging dan liep ik daar met de kleuterjuf.

    Op woensdagmiddag na 2 uur was er niemand meer op school te vinden.

    Ik heb om mij heen buren die in het onderwijs werken, ik heb nooit geweten dat mensen zo vaak ziek kunnen zijn.

    Toch als ik nu kijk op de nieuwe VO school van mijn kinderen en zie hoe er aan leraren getrokken wordt, als ik er een afspraak heb en ik zit daar 30 min. dan wordt je er suf van hoe vaak er even iets gevraagd, gezegd of geregeld moet worden.

    Dan denk ik wel wat moet dit vermoeiend zijn de hele dag door.

    Zelfs in de leraren kamer tijdens het koffiedrinken of de lunch gaat het maar door als ik directeur was zou ik daar paal en perk aan stellen, de lerearenkamer werd wat mij betreft verboden terrein voor leerlingen en werk bespreken, maar ja wie ben ik.

  • ZZ

    Ik weet zeker dat ik iedere week veel meer uren maak dat officieelmoet."

    Ah gut wat zielig nou. Enig idee hoeveel uren ondernemers maken? En die hebben over het algemeen geen tijd (lees vervanging) voor wat voor vakantie dan ook! Laat staan 12 weken + adv!! Als iedereen nu eens wat minder zou zeiken over het aantal uren wat hij/zij moet werken en eens wat meer de schouders eronder zou zetten, zou dit land een enorme (economische) sprong vooruit maken.

  • Rebekka

    ja ben het ermee eens… niet het stukje dat ze hun snor drukken.. zover wil ik niet gaan.. ik kan me voorstellen dat ze uren compenseren… Maar het geklaag… tja ik hoor het ook zoveel en snap dus ook niet waarom juist deze beroepsgroep…

  • Jan

    Wie u bent? Die meneer die altijd het algemene uit het bijzonder meent te moeten afleiden.

  • Theo

    Jan schreef:

    >

    > Wie u bent? Die meneer die altijd het algemene uit het

    > bijzonder meent te moeten afleiden.

    JK heeft kennelijk een voorkeur voor inductief argumenteren.

  • Jan

    Klopt, maar daar lijken wel meer inzenders op deze pagina last van te hebben. Maar 't blijft amusant natuurlijk.

  • Marto

    Ik ken mensen die buiten het onderwijs werken met meer vakantiedagen.

  • ZZ

    Zou graag horen welke beroepsgroep dat is.

  • Rebekka

    hihi… ben ook wel benieuwd..

    Maar als ze er zijn: ik ken veel meer mensen die veel minder vakantieuren hebben, dus als die beroepsgroepen er zijn zijn ze uniek!

  • jk

    De ministers elke schoolvakantie houden ze reces en dan meestal nog langer dan de schoolvakantie duurt.