protest!

  • M Lavell

    Promotie van wat? Uw eigen ik?

    “De eerste conclusies zijn dat de cijfers en analyses van dit prikbord niet overeenkomen met die uit andere onderzoeken naar voren komen.”

    Welke andere onderzoeken? Wat vergelijkt u? Appels en peren? Dit prikbord met enquetes als de onderwijsmonitor?

    “Ik ben nu op zoek naar de vraag hoe het kan dat prikborduitingen nauwelijks te maken hebben met de echte beeldvorming en met de echte werkelijkheid. Ook tel ik erg veel inhoudsloze, agressieve, veroordelende, beledigende en losstaande kreten op dit prikbord;”

    Hier verliest u geloofwaardigheid. Met een beetje wetenschappelijke scholing kun je namelijk op je vingers natellen dat ouders en leerkrachten zonder klachten geen prikbord of internetfora bezoeken.

    Uw opmerkingen kunnen beschouwd worden als provocatie. Wetenschap zit er niet achter. Wat bent u werkelijk? Een boze Pabo student?

  • ZZ

    U bent duidelijk nog niet gewend met het huidige onderwijssysteem. Welkom in de 21ste eeuw! Normen en waarden worden alleen nog maar van de ouders verlangt, de leeraar heeft nl. altijd gelijk en doet waar hij/zij zin in heeft. Ach en zolang er moslima's worden aangenomen die nog nét niet met een burka aan voor de klas staan maar wél vaders geen hand wensen te geven, valt het met zo'n gepiercete, tattoo leraar wel mee denk ik zo.

  • M Lavell

    Gelukkig mogen leerkrachten tatoeages en piercings hebben.

    Er zijn trouwens wel scholen die dit soort leerkrachten niet toelaten op hun school. Zoek eens op de Veluwe. Urk, Staphorst en meer.

  • ZZ

    ach mevrouw, ga toch koken…

  • aio-oud

    …… kun je namelijk op je vingers natellen dat ouders en leerkrachten zonder klachten geen prikbord of internetfora bezoeken.

    We hebben dus te maken met een restriction of range en u als medewetenschapper ( u telt immers ook) weet wel wat ik daarmee bedoel.

    Er zitten dus alleen klagers op prikborden en internetfora volgens u. Dat werpt een nieuw licht op de zaak omdat we op andere prikborden ook mensen tegenkomen die zich dmv vragen willen informeren. Uw visie is dat als je geen klachten hebt je niet naar de prikborden of fora gaat. Wij wetenschappers onderzoeken dat liever, maar uw methode is het tellen van de vingers.

    Uit onze gegevens blijkt dat dat voor de andere fora niet geldt en dat gegeven maakt dit formum zo speciaal.

    De vragen zijn dan:

    1. (zie ook vraag 3) Waarom zittten er op dit forum niet, in tegenstelling tot andere fora, mensen die geen klachten hebben, maar alleen voor het informeren komen.

    2. Zou het feit dat hier volgens u alleen klagers zitten de toon en sfeer zo agressief maken

    3. (zei ook vraag 1) Zou het zo kunnen dat daarom de categorie informeerders verdwenen zijn?

  • M Lavell

    U valt alweer door de mand. U trekt op een zeer onwetenschappelijke manier een conclusie uit wat ik zeg.

    Ik zei:“dat ouders en leerkrachten zonder klachten geen prikbord of internetfora bezoeken” U vertaalt dat naar: “Er zitten dus alleen klagers op prikborden en internetfora volgens u.” en dat is een erg slordige vertaling.

    Tel alle ouders/leerkrachten, ook die niks te klagen hebben (onderwijsmonitor) en tel verzameling ouders op internetfora (niet klagers zitten daar niet in) en zie daar het verschil in teneur.

    “Uit onze gegevens blijkt dat dat voor de andere fora niet geldt en dat gegeven maakt dit formum zo speciaal.”

    Noem die andere fora waarmee u vergelijkt. Noem bovendien het onderzoek waaraan u werkt bij welke faculteit. Als het werkelijk bestaat, dan staat het geregistreerd als lopend of afgerond en kunt u een link geven.

    Ik wed vast dat het niet bestaat.

  • Pat

    Als u een studie maakt over verschillende fora met hetzelfde onderwerp, in dit geval onderwijs, dan weet u dat u rekening moet houden met een niet te onderschatten uitwendige factor, nl de moderator of organisator van het forum/prikbord.

    Als lid van verscheidene fora, andere dan over onderwijs, weet ik dat alle moderatoren andere normen aanhouden, waar overigens niets mis mee is. Daardoor gaan ze zich onderscheiden en trekken ze een ander publiek aan. Gelukkig bestaan er prikborden als deze waar niet te bemoederend wordt opgetreden.

    De generaliserende en egocentrische attitude, die u vaststelt op dit prikbord, wordt enerzijds veroorzaakt door de aard en het karakter van de ouder in kwestie, maar niet minder door de aard van de reacties van de leraren die dit forum bezoeken. Dat de cijfers van het onderzoek van dit prikbord niet overeenkomen met het gemiddelde, bewijst weer eens dat er inderdaad mensen, ouders en leraren in dit geval, zijn die zich niet geroepen voelen om tot een gemiddelde te behoren.

    Ik weet uiteraard niet wie die andere prikborden bezoekt maar ik stel vast dat dit prikbord druk bezocht wordt door ouders wiens kinderen ook niet tot het gemiddelde behoren. Als ouder van een ´niet-gemiddeld´ kind rest je nu eenmaal niets anders dan je ook extremer op te gaan stellen. Een leraar daarentegen wordt enkel geleerd hoe een gemiddelde leerling zich gedraagt, zij krijgen wel wat informatie over de ´probleemgevallen´, maar daar blijft het bij.

    En daar zal het dan steeds mislopen in gesprekken op prikborden maar ook in realiteit.

  • Marto

    Ik zie dat u een waarden en normen hebt die kennelijk niet door iedereen gedeeld worden.

    Iedereen heeft waarden en normen; ook die docent die u beschrijft.

    Vraag hem naar zijn waarden en normen en misschien leert u nog iets over een ander.

  • angel

    ik heb zo het vermoeden dat sandra al best wel eens heel lang in het onderwijs werkzaam is.

    E waren nl. ook tijden dat ouders andere gedragingen vertoonden

  • angel

    en durft men het hier wel te zeggen

    des al niet te min gooi uw bevingingen eens echt in de groep.