protest!

  • Maarten

    Normen en waarden, voorbeeldfunctie, sociaal voorkomen…dat zijn woorden die door mijn hoofd zitten. Onze oudste meid is onlangs aan haar 2de kleuterjaar begonnen op een basisschool. Het eerste half jaar ging leuk. Prima school, leuke leerkrachten. Afgelopen maand is er echter een nieuwe leerkracht voor de klas gekomen. Een mannelijke leerkracht. Niet dat ik daar iets tegen heb, helemaal leuk natuurlijk, maar…hij zit vol met tatoeages en piercingen….Kan/mag dat allemaal wel. Hebben leerkrachten niet een (maatschappelijke) voorbeeldfunctie?

  • Jane

    Mooi gesproken Maarten, ik ben het helemaal met je eens De leraren missen vaak ieder gevoel van normen en waarden. Ze geven vaak rare opdrachten of stellen vreemde vragen. Het is angstaanjagend dat zij deels verantwoordelijk zijn voor de opvoeding van onze kinderen.

  • sandra

    En dan die ouders die:

    -bij de intake niet eerlijk vertellen wat er met hun kind aan de hand is

    -vinden dat leerkrachten maar aan de zindelijkheid van hun kind moeten werken, terwijl ze er zelf jaren de tijd voor hebben gehad

    -denken dat klant koning is

    -denken dat zij bepalen wat hun kind op school moet doen

    -die aan hun kinderen laten blijken dat ze de leerkracht niet respecteren

    -die als er wat gebeurt altijd hun kinderen geloven en nooit de leerkracht

    -die denken dat hun kind het enige kind is in de groep

    …….en zo kunnen we lekker generaliseren, want dat doen de ouders ook over de leerkrachten. Kortom als u het niet eens bent met het beleid van de school dan zoekt u gewoon een andere school en niet blijven zeuren over het onderwijs.

    Leerkrachten doen dat ook. Als leerkrachten het niet eens zijn met wat de ouders van hen vragen, dan zoeken ze een andere school en zo krijgt iedere ouder de leerkracht die zij/hij verdient.

  • Henriette

    Men kan kinderen niet weghouden van het werkelijke leven. er bestaan n u eenmaal mensen die een harrdracht of kleding of versierselen hebben die niet de Uwe zijn of Uw smaak niet is. Het gaat om HOE hij lesgeeft en WIE hij is als leerkracht en niet om zijn uiterlijk.

    Wie of wat wilt U dan voor de klas. Alleen maar mensen die er uit zien zoals U dat graag ziet? Ik bedoel dit niet vervelend en ben het ook eens met het feit dat mensen in een representatieve functie op zijn minst een verzorgd en schoon uiterlijk moeten hebben…maar wie bepaald wat er binnen en buiten onze grenzen valt?

  • Henriette

    Zijn dat dan ALTIJD de lerearen met piercings etc? Van welke planeet komt U?

  • aghossie

    Is weer erg ongenuanceerd bezig! Wat een zeurderige zure zielepoot bent U.

    U komt heeeel zielig over!

  • aghossie

    Wat is een sociaal voorkomen volgens U?

  • petra kroos

    Volgens mij ben je een beetje overspannen,Sandra;je bent niet geschikt als lerares en probeert dat af te schuiven op je leerlingen en hun ouders.Waarom wordt je geen bollenplanter,dan heb je niks met mensen te maken.

  • aio-oud

    Ik doe op dit moment in het kader van een promotie-studie onderzoek naar de beeldvorming bij ouders van kinderen in het basisonderwijs m.b.t. dat onderwijs en daarvoor heb ik ook ALLES van dit prikbord geanalyseerd en o.a. deelnemers geteld en geanalyseerd, thema's geteld en geanalyseerd en visies van de ouders geanalyseerd.

    De eerste conclusies zijn dat de cijfers en analyses van dit prikbord niet overeenkomen met die uit andere onderzoeken naar voren komen. De eerste conclusie is dat de generaliserende en egocentrische attitude op dit prikbord veel hoger ligt dan wat je tegenkomt in ander onderzoek. Uit interviews die ik gedaan heb blijkt dat ouders veel prositiever over de school en de leerkrachten denken en heeft men ook veel meer begrip voor elkaar. Ik ben nu op zoek naar de vraag hoe het kan dat prikborduitingen nauwelijks te maken hebben met de echte beeldvorming en met de echte werkelijkheid. Ook tel ik erg veel inhoudsloze, agressieve, veroordelende, beledigende en losstaande kreten op dit prikbord; veel meer dan op andere prikborden. De cijfers van enkele andere prikborden hebben we ook ter beschikking.

  • petra kroos

    Misschien heeft dit wel met de anonimiteit van het internet te maken.