school aanklagen

  • angel

    aanklagen voor de volgende generatie?

    daar kan je over nadenken in hoeverre dat zinvol is

    ik neem aan dat de volgende generatie het toch wel weer op zijn manier eigen manier zal proberen gebasseerd op eigen ervaringen.

    het is wel een idealistisch streven

  • sheila

    Hallo,

    Ik ben een CIOS student en zit nu in het derde leerjaar.

    Ik heb 6 weken in het ziekenhuis gelegen en heb ondanks de hele situatie alles weten in te halen.

    Ik heb voor 1 keuzevak te weinig stage uren. Voor theorie, praktijk en lesgeven sta ik over 3 jaar ruim voldoende.

    Mijn lesgeven heb ik op het laatste moment nog net voor de zomervakantie moeten inhalen. Dit ook gehaald.

    Nu werd ik gebeld dat ik mijn derde leerjaar gehaald heb, maar omdat hun denken dat ik het vierde jaar niet ga halen niet over mag.

    Ik heb een gesprek gehad en toen vertelt dat ik niet naar het alo wilde maar verpleegkunde wilde studeren.

    Ik heb toen ook aan de telefoon te horen gekregen: En omdat je hierna verpleegkunde wilde studeren heb je ook geen niveau 4 nodig.

    Uiteindelijk heeft mijn mentor over dit alles beslist..

    Kan een leraar zo een beslissing maken om grond van zijn mening over jou? Want aan cijfers kan het niet liggen!

    Die liggen ALLEMAAL gemiddeld boven de 65..!!

    Wat kan je hieraan doen..? ze kunnen je toch niet wegsturen??

    GROETEN!

  • Marto

    Ik verbaas mij erover dat die leraar kennelijk de toekomst kan voorspellen.

    Volgens mij kunnen ze jou niet zomaar wegsturen, als jij aan je verplichtingen hebt voldaan en je verder geen problemen hebt veroorzaakt. Over het algemeen moeten dit soort beslissingen door de directie genomen worden.

    Schrijf een briefje naar de schooldirectie waarin jij uitlegt wat er aan de hand is en waarin jij om een uitleg/motivatie vraagt.