iederwijs school

  • ZZ (de enige echte eerste!)

    misschien kun jij je eigen ‘alias’ bedenken??!

  • Marialouisa

    Eenvoudig administratieve functies? Waar denk je dat dit land van aan elkaar hangt. Er is een kleine gedeelte van de bevolking dat zich gelukkig prijst met een meer dan gemiddelde (iq=100) intelligentie. Als ik mij niet vergis, gaat nog steeds het merendeel van de scholieren naar het VMBO en belandt uiteindelijk in eenvoudige administratieve functies, als ze niet al eerder uitvallen omdat ze in een keurslijf moeten lopen waar ze niet tegen kunnen. Geef mij maar iederwijs. Misschien krijgen ze niet de hoogste opleiding of de beste banen, maar het worden in ieder geval wel mensen die geleerd hebben om zelf te denken en keuzes te maken en weten wat ze kunnen en willen. Niet monddood gemaakt door de massale scholen waar ze in het gelid moeten lopen, want buitenbeentjes kun je in zo'n omvangrijke organisatie niet gebruiken, dan loopt de organisatie in het honderd. Misschien zijn het wel de mensen van de toekomst, die niet gebukt gaan onder de druk die de maatschappij hen oplegt om te presteren, mensen die hun pensioen halen zonder rsi, burn-out, hartaanval, maagzweer en wat je nogal niet meer kan krijgen van prestatiegericht werken.

  • ZZ (de enige echte eerste!)

    De softies van de toekomst dus. En nu maar hopen dat er nooit meer oorlog komt.

  • Marialouisa

    Wat heeft dat nou met soft te maken?

  • Ex van Periment

    Mooi, zijn we eindelijk ook van de experinentele films, de screentesten en vooral het experimenteren met sex door jongeren met een menselijke gelijkgestemde, af! :+

    Hup, hup, niks expirimenteren, eerst trouwen! En alleen sex voor de voortplanting!

    Oja…… en s'avonds kijken naar de E.O.

    Peerke, ik hoop dat je er nog bij kunt, op zondag in de kerk vol met Peerke's. :?

  • angel

    de softies?

    softies komt u in het huidige reguliere onderwijs tegen

    het rekenniveau moet iets boven het gemiddelde van groep 5/6 zijn en u bent welkom op elke pabo.

  • ZZ

    In plaats van je monddood laten maken op het reguliere onderwijs kun je ook je stem laten horen! Er voor gaan! En je niet onder laten schoffelen!

    Maar doen waar je zelf zin in hebt en niks moeten is natuurlijk vele male makkelijker. Dat is soft!!

    ZZ

  • ZZ

    onder schoffelen.

  • M Lavell

    “In plaats van je monddood laten maken op het reguliere onderwijs kun je ook je stem laten horen!”

    yeah right. Democratiseringsproces van het onderwijs. Waar doet me dit nu toch aan denken? Ah, de maagdenhuisbezetting. Let wel, die van de jaren zestig natuurlijk.

    Wie is er nu soft eigenlijk?

  • ZZ

    Ik ben alles behalve links georiënteerd! (want die kerk heeft idd. over het algemeen de grootste mond, daarom ook dat het huidige onderwijs niks meer voorstelt) maar ben van mening dat iederwijs scholen gedoemd zijn te mislukken.

    Mijn kinderen hebben een half jaar op zo'n school gezeten en liepen dat halve jaar meteen achter toen ze op een gewone openbare school kwamen.

    Kinderen van 4 jaar kúnnen namelijk niet aangeven dat ze willen leren rekenen en schrijven! Welk kind wil er nu niet de hele dag in de bouwhoek als die mogelijkheid ook wordt geboden?!

    Mijn kinderen konden na dat halve jaar niet eens een keuze maken, want dat hadden ze nooit leren doen.

    Dus liever blijven zeuren en schoppen tegen de huidige scholen en zorgen dat het stelsel verandert, want iederwijs onderwijs is dus géén oplossing.

    Ik ben echter van mening dat je bij de bron moet beginnen, dus eerst die Pabo upgraden, en er weer een eerlijke HBO opleiding van maken.