schoolreisje

  • Marjon

    Zijn de leerkrachten daar zelf wel eens wezen kijken of het geschikt is voor kleuters?? Wij doen dat namenlijk wel anders gaan wij gewoon niet naar die lokatie toe.

    Vraag eens aan de leerkracht of er wel genoeg onderzoek naar is gedaan.

  • M Lavell

    Hou het bij jezelf. Je hoeft niemand te overtuigen. 20 euro is een hoop geld en het is helemaal niet vreemd om dat geld alleen uit te willen geven aan iets waarvan je van te voren inschat dat het ook leuk is.

    Als je het idee hebt dat je kind het niet leuk zal vinden, dan doe je het niet en betaal je niet. Klaar is kees.

    Als juf blijft zeuren, zeg haar dan dat ze de keus heeft: Of jouw keus respecteren zoals jij die van de school ook respecteert ( je gaat niet mee maar levert verder geen commentaar), of blijven proberen om jou te overtuigen. In dat laatste geval zit er maar een ding op voor jou en dat is dat jij net zo hard gaat proberen de andere ouders te overtuigen van jouw keuze.

    Drievliet: geen hol aan voor kleuters.

    20 euro: veel te duur voor een leuk uitstapje

    De bus: helemaal niet zo veilig voor kleuters

    Ga zo maar door.

  • mieke

    waar is de school mee bezig je gaat toch niet met kleuters naar drievliet

    probeer nog meer ouders op te trommelen dat hun kind ook niet meegaan

    maken julie zelf een leuke dag van naar de kinderboerderij of zo iets

  • Jetta

    Hier kun je o.a. de schoolreisjes op vinden

    http://www.drievliet.nl/school.htm

    Ik denk dat iets met sprookjes de kleuters meer aanspreekt dan apparaten waar ze toch niet in mogen. Want wat is er niet leuker voor kleuters om in een wereld welke ze enkel maar van boekjes, het voorlezen, of van de tv kennen, te lopen en ‘in het echt’ te beleven. (al is het voor de zoveelste keer)

  • aysu

    Ik zou een 4-jarige kind gewoon naar schoolreis meenemen want er zijn ook nog wat voor zo'n kind dus wie weet is er ook veel atraksies voor jou kind

  • M

    Kinderen van 4 jaar kunnen prima op schoolreisje, al moet de lokatie natuurlijk ook wel geschikt zijn! Bij Drievliet heb ik mijn vraagtekens, daar gaan wij met groep 5,6,7 heen……

    Maar een uitstapje naar het land van Jan Klaassen is echt geweldig! Ook al zitten de kinderen bijna drie kwartier in de bus, dat is het zeker waard, en dit kunnen zelfs kinderen van 4 jaar aan, is mijn mening! Het ligt er maar helemaal aan hoe je het brengt…

    Wel vind ik dat je als ouder de keus moet hebben om je kind wel of niet mee te laten gaan. Als je redenen hebt om dit niet te doen, heb je jezelf en je kind er meer mee dan de juf, denk ik!

    De kosten kunnen het probleem niet zijn, dat kan tegenwoordig niet meer goedkoper! De bus is te duur!

    Maar ook kinderen van 4 jaar verdienen een ‘echt’ schoolreisje!!!!