schoolreisje

  • patricia

    ik zit met een klein probleempje.. Ik heb een dochter van 4 jaar die gaat dit jaar voor het eerst met schoolreis. Nu hebben we een brief gekregen waar ze naar toe gaan en toen ik de brief las heb ik al gelijk gezegt mijn dochter gaat niet mee want waar ze heen gaan heb je niet zoveel voor kleine kinderen (oja ze gaan naar de drievliet in rijswijk) nu is de juf boos op mij omdat ik haar niet mee geef op schoolreis. Zij vind dat ik mijn kind haar eerste schoolreis af pak. Wat zouden jullie doen…

  • cor

    jij hebt helemaal gelijk. Wie gaat er met 4 jarigen op een echte schoolreis. Bij ons houden we een gezellige speldag.

  • ZZ

    Allereerst proberen of je hulpouder kunt zijn deze dag.

    Kijk, over het algemeen weet school wel waar ze heen gaan en jouw kind is toch niet de enige 4-jarige neem ik aan? Het zou idd. zonde zijn als je haar om deze reden thuis zou houden en ze straks als enige niet mee is geweest.

    Wanneer is dat schoolreisje?, als je zo wantrouwend bent t.o.v dit attractie-park ga er dan voor het schoolreisje eens zelf een kijkje nemen wellicht denk je er dan heel anders over.

    Suc6.

  • ZZ

    sorry, maar 37 jaar geleden ging ik op die leeftijd ook al op een echte schoolreis! De onderbouw gaat doorgaans samen en behelst daarom dus 4 tot 6 jarige!

  • patricia

    ik vind het leuk hoor voor de kinderen als ze op schoolreis gaan. En ik weet hoe het attractie park eruit ziet. Ben vorige jaar met me dochter van 9 geweest en er zijn een hoop grote dingen waar je als klein kind niet in kan gaan. Ze hebben 1 draaimolen en een treintje en een kleinspeeltuintje en voor de rest zijn het achtbanen en nog meer wilde dingen. En nee ze is niet de enige 4 jarige in de klas maar ook die ouders hoor ik buiten op het schoolplein klagen maar durven het niet tegen de juf te zeggen.

  • cor

    37 jaar geleden samen met de lagere school ?????

    Ik dacht dat de boel toen nog gescheiden was. En toch vind ik 4 jaar te jong. Heb herhaaldelijk meegemaakt dat de 4 jarigen zo'n dag niet kunnen volhouden.

  • Anne

    Ik ben het met jouw eens. Mijn kind ging als 5 jarige naar drievliet met schoolreis.

    Hij heeft het niet leuk gevonden, omdat hij maar in 2 dingen mocht. verder heeft hij onder het toeziend oog in van de leerkrachten in het zand gespeeld. Er was nog 1 attractie waar hij kwa leeftijd en grootte wel in mocht, maar dat mocht niet van de leerkrachten en hulpouders.

    Ik zou proberen of de andere ouders ook naar de leerkracht stappen. Als er veel kinderen niet meegaan kan er misschien nog wat anders geregeld worden voor de kleuters.

    Ik weet niet of jullie het grootste deel zelf moeten betalen, op deze school ben je als ouder 25 euro per kind kwijt aan eigen bijdrage voor de schoolreis.

    Voor dit geld had ik leukere dingen met hem kunnen doen.

    Sindsdien zoek ik eerst uit of het schoolreisje wel geschikt is, en ik heb me toen voorgenomen: is het niets, dan niet meegaan en zelf iets leuks op die dag ondernemen. Vorig jaar gingen ze naar KidZcity in Utrecht dus echt leuk voor deze leeftijd. Ben benieuwd waar ze dit jaar heen gaan

  • patricia

    wij moeten ook een bedrag van 20 euro betalen. Ik ga zeker nog proberen of er meer ouders naar de juf wil stappen om te zeggen dat hun kind niet mee gaat op schoolreis misschien dat ze dan na gaan denken dit is niks voor 4 jarige kinderen. Ik heb ook al gezegt waarom gaan jullie niet met de kinderen naar de dierentuin of naar een speeltuin. maar dan geven ze geen antwoord.

  • angel

    neem gelijk je dochter ook mee hoeft die ook niet meer mee in de bus te hobbelen met een boze juf.

    eigen keus is prima keus mooi zo laten zonder schoolreis worden ze ook wel groot

    een juf die dit een gemis noemt is een bijzonder kortzichtige juf.

    schoolreisje zijn bij lange na niet meer leuk laat staan verantwoordelijk te noemen.

  • regina

    Mijn kinderen zijn al een stuk ouder (12 en 16) maar ik vind het overdreven om met 4 jarige naar drievliet te gaan je doet de kinderen er geen plezier mee. De school waar mijn kinderen zaten huurde een speeltuin af en met een heleboel hulp ouders hadden ze daar een hartstikke leuke dag, patat en drinken en de hele dag waren ze zoet.