Hoe gaan deze klassen in z'n werk.

  • jenny

    tot je dienst hoor.Als je net begint je te verdiepen komt er ook heel veel informatie op je af. Succes.

  • Beheerder

    een neefje van mij ( ADHD en nog veel meer) doet deze opleiding helaas komt hij niet verder en kan hij niet naar de vmbo.

    Maar wilde gewoon weten wat het inhield en kreeg zijn moeder niet te pakken.

  • jenny

    voor zo'n kind is het een uitkomst. Hij wordt helemaal begeleid naar werk toe. En zelfs nog langer. Vroeger werden die kinderen aan hun lot overgelaten. Gelukkig is dat tegenwoordig anders.En met goede begeleiding kunnen ze nog “ver”komen.Goede vakmensen blijven hard nodig.

  • Beheerder

    Weet je wat het jammere ervan is dat achteraf gezien mijn neefje een fikse achterstand heeft in de Nederlandse taal ( hij is deels woordblind ) en Wiskunde en ze hem op geen enkele manier op een VMBO met lwoo en extra bijlessen gezet krijgen en dat terwijl hij echt wilt leren.

    Hij wilt meer dan wat hij nu al kan doen. Hij is nu richting keuken aan het leren en hij wilt verder gaan zodat er een diploma op tafel komt. Maar helaas is dat in zijng eval niet weg gelegt zijn ouders en hij lopen elke ker weer op tegen gesloten deuren.

    Enige optie nu is om te kijken of het via een erkend schriftelijke cursus kan gaan zodat hij hoe dan ook iets moois in handen heeft.

    Voor wat mijn dochter betreft ben ik dank zij jou uitleg een stuk verder en kan ik haar met een gerust hart naar de middelbareschool toe sturen ook al gaat het een zeer pittige strijd worden want deze jongedame wilt gewoonweg niet leren.

    Een voorbeeld. vandaag heeft zij een aardrijkskunde toets en afgelopen woensdag pas begon ze met leren ( 5 hoofdstukken ) met als resultaat dat ze gisteravond het niet meer zag zitten en wij hier thuis in de stress zaten.

    Hoe ik haar ook vertel of voordoe hoe het leren moet gaan, voor haar ben ik haar moeder die niet weet hoe het tegenwoordig aan toe gaat en waardoor wij dus weer in de clinch fase terecht zijn gekomen. Mijn uitleg klopt volgens haar niet. ze doen het niet zo op haar school, ze mag haar boeken niet mee naar huis nemen om te leren etc etc etc. En praten met de leerkracht hebben we inmiddels opgegeven.

    Ze gaat gelukkig een nieuwe schooljaar in en hopelijk krijgt ze nieuwe kansen die ze dan ook goed zal gaan benutten.