drank-probleem

  • thijs van hoof

    Hallo!

    Op de leraren opleiding hebben we bij het vak ethische dillema's het onderwerp (zelfgekozen) drank-problemen bij jongeren/ leerlingen. Heeft iemand hier informatie over of voorbeelden uit de praktijk hoe je hier mee om moet gaan? Zijn er speciale site's voor?

    Alvast bedankt

    groeten Thijs

  • angel

    ervaring..?

    ja val niemand lastig met je probleem

    en opgedonderd de klas uit

    daar hoeft de rest van de groep geen last van te hebben

    zelfde verhaal voor stoneys stonies…enz

  • angel

    na de les kan je altijd nog kijken c.q bespreken in hoeverre jij al dan wel niet verantwoordingen op je kan nemen ten opzichte van kind/leerling met het desbetreffende probleem.

    daarbij kan je denken aan de hulpverlenende instanties die meer kennis hebben van zaken (docenten weten ook niet alles ook al denkt men wel eens wel de waarheid in pacht te hebben).

    iets vriendelijker antw.als eerste versie

  • thijs van hoof

    ja idd dit is al een vriendelijker antwoord. Het is natuurlijk wel een lastig probleem, de belangen van leerling, ouders, leerkracht en school wegen mee! en dan?

  • Karel de Gucht

    Een nieuw stoffelijk bijvoelijk naamwoord: “leraren”?

  • angel

    dit is natuurlijk weer je reinste onzin om op te reageren(karel)

    valt onder de term kortzichtigheid…?..iemand taalkundig/taaltechnisch onderuit

    proberen te halen

    1 van mijn leerlingen wees mij laatst op een zeer ernstige fout..ik doceer gelukkig dan ook geen nederlands maar moraal.

    ingaande op het onderwerp(thijs)

    zou ik de betrokkene(n)ouders docenten enz enz toch ook als advies geven om informatie al dan wel/geen hulp bij instellingen die hiervoor de kennis hebben van dergelijke problematiek.

    tevens het advies om zelf informatie in te winnen als docent ouder enz is natuurlijk ook een zeer logisch advies , hierbij wel rekening aan anbod en vraag op dit gebied

    m.a.w niet elk boek is een goed boek en de schrijvers.kennis van schrijvers valt ook nog over te twisten.

    over alcohol en drugsgebruik kan“ik” heel kort zijn het is een zeer egocentrisch probleem mensen met verslavingsproblematiek in welke vorm dan ook hoef je nooit te wijzen op medeleven ten op ziche van een ander dit medelevend gegeven is niet aanwezig door het hoge gehalte aan zelfmedelijen en egocentrisme.

    het is tevens de keus van een verslaafde om verslaafd te zijn er is niemand die je het heeft opgedragen om verslaafd te zijn het is ten allen tijden eigen keuze eigen verantwoording..en ook eigen keuze eigen verantwoording om een andere keuze te gaan/kunnen maken in het leven

  • Karel de Gucht

    De persoon wil wel leraar worden anders zat hij niet op de opleiding, die opgetrokken is uit de resten van overleden leraren. Daar is niets kortzichtigs aan, dat is mijn bijna vruchteloos streven een einde te maken aan de Engelse ziekte om alles los te schrijven.

    “1 van mijn leerlingen wees mij laatst op een zeer ernstige fout..ik doceer gelukkig dan ook geen nederlands maar moraal.”

    “We” doceren vanuit een totaalvisie, dus de leraar Nederlands mag geen rekenfouten maken en de leraar wiskunde geen taalfouten.

    Bovendien, Angela, beginnen we iedere zin met een hoofdletter en laten we de lezer niet de keuze tussen “kind” of “leerling”, maar maken we als tekstschrijver zelf de keuze en gebruiken we zeker geen “slash”. Bovendien gebruiken we niet “c.q.” wanneer we “of” bedoelen, want het eerste is echt iets anders dan het laatste.

  • Een moeder

    Wat ben jij gestoord, Karel de Gught!

    Wellicht komt dat door jouw eigen drankprobleem?

    Je kind zal maar bij zo'n gek als jij in de klas moeten zitten!

  • Karel de Gucht

    Ik zou niet weten, wat daar gestoord aan is. Softiekwekerij is gestoord.

  • angel

    leuke zondag gehad..jongen?